När fäller de klart?

Latifa

Trådstartare
När är det normala, eller ja "snittet" för när de brukar ha bytt om helt till sommarpälsen? Hur länge fäller era och när är de klara? Rider själv en gamling som är i full gång med fällningen just nu och ser lite halvraggig ut. Vill ju att den fina sommarpälsen ska komma fram!

Sv: När fäller de klart?

I mitten på maj brukar mitt sto ha fällt klart. Då brukar hon börja fälla i februari.

Islandshäst, släpper det absolut sista vid midsommar, men då är det bara skägget som lossnar. Början av juni, typ, resten alltså.

Min fäller ganska sent. Började lite smått förra veckan, mins dock inte när han brukar vara klar.
Han behöver dock pälsen tills nu, iallafall i år, eftersom han inte har någon imponerande vinterpäls.

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 179
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 620
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 262
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 653
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka