Man säger det i princip rakt ut.Hej, jag sökte i mitten av aug en ny medis till min häst.Fick svar av en vuxen-ryttare som verkade väldigt trevlig, ivrig, ansvarsfull, kunnig och red bra. Vi kom överens om att hon skulle komma 2 dgr/ vecka.Skulle även mocka , packa hö och ibland fodra. Det är bara det att hon avbokat MER än 50% av gångerna, ibland väldigt sent. Ibland båda ggr:na på samma vecka.Anledningarna har varit "allt mellan himmel och jord". Det känns som hon vill men inte riktigt har tiden?Jag känner att det är ett stressmoment att inte kunna lita på att hon dyker upp. Hur länge ska man ge henne en chans? Eller hur avsluta på snyggt sätt? Hur tar man upp det utan att vara alltför otrevlig? Mvh besviken mesig hästägare
Det är väldigt tråkigt att behöva säga det här, men vårt samarbete fungerar helt enkelt inte för mig. Det eftersom du sällan verkar ha möjlighet att rida de två dagar i veckan som vi har avtalat om.
Gissar att du inte tar något betalt? Ibland kan det vara en fördel att ta några hundralappar per månad enligt min erfarenhet. Är man beredd att betala några hundralappar i månaden så är man kanske inte så strulig enligt min erfarenhet.
Och ja, mina medryttare har gjort stallsysslor också ändå. De har ju haft hästen som "sin egen" de dagar de ridit.