När börjar ni med era unghästar?

Casper

Trådstartare
Hejsan!

Jag vet inte var jag ska lägga tråden så om den läggs fel kan väl moderator flytta den??

Hur tidigt och vad gör ni med era unghästar? dom som är runt 1-2år gamla.

Jag tycker det vore roligt att höra vad ni gör då jag själv inte gjort så mkt med min. Han är bara ledd,ryktad och uppbunden typ.

NÄr börjar ni me träns,löshoppning osv?

Me araben jag har så började jag vid ett års ålder me träns. och sadel var hon nog i två års åldern. Sen gjorde jag inte mer på över ett år.
Men jag satt första gången på henne när hon var fyra.

Så.. berätta gärna lite va ni gör. :)

Sv: När börjar ni med era unghästar?

Hej! Jag böra rätt tidit med min unghäst när han var ca 1 ½ år men då tömkörde jag honom för att jag skulle köra in honom som 2åring. Löshoppa det ska man inte göra förren dom är minst 4år enligt alla profs o jag tror på deras ord. Så jag har löshoppat när dom är runt 4år nån månad hit eller dit men inte som 3 år utan mera som 4år. Just nu holler jag på med en ynghäst som är 2 år tränsar honom å pysslar så mycket jag bara kan. Ute på en promenad för lära sig att allt inte är monster osv:crazy: . det tycker jag e bra å göra med sin 2åring.
//lycka till

Sv: När börjar ni med era unghästar?

Har en liten tjej född maj 05. Hon har haft täcke, träns, benskydd (vilket hon avskyr när man ska ta på/av), tömkörningsgjord. Vi har gått promenader i skogen. Tränat ledövningar och att flytta för tryck.Hon står snällt i gången vid borstning osv. Är jättesnäll att lasta. Har varit iväg på löshoppning två ggr på två olika ställen, så lite miljötränade är hon. Nu hade jag tänkt börja tömköra henne. Har precis investerat i en ordentlig kapson :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 181
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 124
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
4 282
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar