när börjar de synas för er?!

lovehorses

Trådstartare
Detta är min andra graviditet men de va ca 8 år sedan jag var gravid.
Det börjar redan synas för mig men det ser mer ut att vara upp till vid revbenen å då blir jag nervös å tänker att jag ätit för mycket godis. Jag är i vecka 10.

Ska det redan synas. JAg kan ju inte hålla det hemligt så länge till då, speciellt nu i sommar....

Sv: när börjar de synas för er?!

Det här är min första längre graviditet, så jag vet inte hur det "brukar" vara. På mig började det dock synas "på riktigt" någon gång kring v19-20. Innan dess var jag dock ganska uppblåst, men magen "satte sig" vid 19-20 ngn gång.

Jag väntar också andra barnet och går snart in i vecka tolv. När jag har ätit ser det ut som jag är i vecka tjugo känns det som i alla fall! Min man hävdar att det inte är så farligt men jag tror inte riktigt på honom ;)

Min barnmorska sa att ofta när man är gravid andra gången samlar man mer vatten i magen än första gången eftersom man är mer "uttöjd" och även om livmodern inte är enorm är den större än vanligt och magsäcken söker sig då uppåt eftersom den inte får plats.
Hon påstår att det blir bättre i andra trimestern (hoppas hoppas)

I v 10 såg jag ut att vara i v 20 på kvällarna. Mina inre organ vi främst tarmarna svullnade något fruktansvärt. På morgonen så va magen platt igen. Samma nu (v16) men har en kula där livmodern buktar ut men annars "platt" på morgonen, under dagen sväller jag som en ballong igen och så håller de på :/

Ja det är väl de att man sväller upp. Och det möbleras om en massa där inee. hoppas det blir lite bättre snart. Annars blir jag nervös va de är där inne!!? ;)

Min andra graviditet syntes redan i vecka 5. Jag blev i och för sig gravid tio månader efter att ettan kom men hann i alla fall återfå min vanliga form däremellan. Över huvud taget syntes det mer tidigt men det lugnade ner sig efter några månader och efter nio månader kom det inte ut något stort monster :) utan snarare en liten rackare på 2,7 kg.

Min andra graviditet och i v.11 fick jag köpa nya byxor för att det spände. Skitsurt! Hade dock inte gått upp nåt i vikt då än utan var mest svullen. Nu i v. 14 syns det på lite annat sätt men jag ser mest ändå fet ut.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: MML
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Svartkatt
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?