När börja tävla?

S

_Sweetheart_

Hur länge tycker ni man ska vänta innan man ger sig ut och tävlar sin första tävling tillsammans?

Har precis köpt ett litet sto på 5½ år.
Hon är hoppad, men inte tävlad. Men vi ska precis börja träna nu, i hoppning.

Jag vill ju kunna komma ut på alla tävlingarna som är nu i maj..:crazy:
Finns ju massor att välja mellan..:crazy:

Tips på träningar?
Hoppa läskiga hinder och LÅGT?

All hjälp tas tacksamt emot.

Sv: När börja tävla?

Hmm...är det inte lite tidigt och ut redan i maj. Det tar nog lite längre tid att "hoppa ihop sig" och hon är ju ganska ung än.
Men om du känner att du är redo och ger dig ut på tävling är nog en clear round på låg höjd att rekommendera. Det är ju så mycket annat runt tävlingen som hon skall vänjas vid också.

Ni har ju många år framför er att tävla så varför brådska:D

När ni känner er säkra tillsammans tycker jag. Jag tog fyra år på mig
med min häst :D
Och som föregående sa, ni har många år på er ju :)
/Mentan

med våran unghäst som vi köpte förra året i juni tävlade jag efter 3 v- 1 månad typ.. hon va 5 år fast hade haft föl och aldrig tävlat... det går alledes utmärkt att tävla så tidigt bara man hoppar lågt typ 70 cm första gångerna när dom vänjer sig med tävlingsmiljö mm,mm så någon klubbtävling lågt kan du alledes säkert åka ut på i Maj...:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 417
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar