När börja med klickerträning?

Kissing Spine

Trådstartare
Har idag fått hem min underbara valp :love: (tråd kommer när bilderna finns på datorn) och har tänkt att jag ska använda klicker när vi sedan börjar träna så smått. Men när kan man börja?

Dvs, börja klicka in hunden och börja klicka vid kontaktsökning tex.

Sv: När börja med klickerträning?

Börja nu! :)
Vad är det för vovve?

Åh, så bra, då vet jag det :). Då får hon bli hemmastadd några dagar så kan jag ju börja litegrann sen.

Det är en Sheltie :). Sobeltik

Du får börja från 8-veckor, det finns ingen gräns.
Men en 8-veckors valp är inte lika nyfiken på att lära sig saker som att upptäcka den stora värden och lära känna dig.
Men du kan redan nu börja träna.
Lycka till/Abraham

Nej, det finns ju såå mycket roliga saker att titta på! Speciellt katterna är intressanta :D. I början kommer jag nog mest att använda det för att belöna när hon tar kontakt och lite inkallning. Men som sagt, det får ändå lov att dröja en vecka eller så.

Nu finns tråd ute med bilder också! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 270
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 728
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar