När blir man gravid lättast.

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sudd

Hur är det egentligen...vilka dagar exakt har man lättast att bli gravid..??? :confused:

Sv: När blir man gravid lättast.

Jag är usel på detta, men om du går in på familjeliv.se så har de en "ägglossningskalender" där som iallafall ger en fingervisning om när man är som mest fertil.

Dagen två veckor innan din mens första dag. Så har du regelbunden menscykel så ta första mensdagen och räkna fjorton-femton dagar tillbaks där har du ägglossningsdagen. Så dagarna kring denna dag är det lättast att bli gravid.

MVH/

Jag blir lättast gravid typ JÄMT! :crazy:

Mitt i menscykeln inträffar ägglossningen, och 1-2 dagar före och efter den kan du blir gravid. Inte annars. Har jag för mej.

Man kan inte säga att det är mitt i sin menscykel, det beror helt och hållet på hur ens "cykel" ser ut en del kan ha 35 dagar i mellan, medans andra kanske bara har 23 dgr. mellan. Alltså är det väldigt individuellt och viktigt att veta exakt, allra helst för de som har svårt att bli gravida.

Själv har jag en mkt. kort menscykel och ägglossning ca 3-4 dagar efter avslutat mens men hur man än räknar så är det fjorton dagar till mens om man alltid räknar tillbaks från första mensdagen.

Så är det för alla, har fått en grundlig genomgång av en kvinnoläkare gällande detta då jag trots vuxen ålder och två barn tabbade mig för jag inte hade full koll.

MVH/

För mig var det sex den 19 dagen efter mensens första dag som gav mig vår första graviditet som tyvärr blev ett mf.

Sex dag 21 gav vår andra graviditet som snart mynnar ut i ett litet
barn i december. 35 dagar kvar:)

De dagar man har sex :D

Det är också viktigt att det är ett "traditionellt" samlag. Anal eller oralsex funkar inte...
Förlåt! kunde inte låta bli :angel:

Jaha...måste man sikta i rätt hål också..haha..!! kanske därför det inte blir nåt..!! Haha..den var bra:! :rofl:

hm..
Glöm alla kalendrar och annat...
Min barnmorska frågade mig:
När hade senaste mens? och jag svarade.
Enligt henne så skulle jag droppa ner min prinsessa den 19e.

Men jag sa: Jag vet exakt när jag blev gravid, för vi hade inge sex varken före eller efter på lång tid.
Jag blir nämligen gravid på samma dygn som min mens kommer.
Har blivit det TRE gånger, så sannorlikheten är extrem hög.

Hon bara skrattade åt mig, en liten 18 åring som inte visste nåt. Men jag räknade ut att runt månadskiftet bör hon dimpa ner och sagt och gjort. den 29e föddes hon.

Så, förlita dig inte på alla dessa kalendrar. Min mamma är barnmorska och hon hade aldrig hört på maken. Men tydligen kan man bli även UNDER mensen har jag hört.
det finns ägglossningstest, precis som gravtester.
Och glöm inte:
Stå på huvudet med fötterna upp mot väggen... :o
Tro mig det blir 100% graviditet då. Låt han lyfta dig o skaka lite åsså... haha :D
Lycka till

/cj

seejii skrev:
Och glöm inte:
Stå på huvudet med fötterna upp mot väggen... :o
Tro mig det blir 100% graviditet då. Låt han lyfta dig o skaka lite åsså... haha :D
Lycka till

/cj

Kudde under rumpan en stund räcker väl?
Sen tror jag att orgasm för tjejen hjälper till att föra sperimerna på rätt plats :o :idea:

Jag hoppas att det inte är veckan efter mens ialla fall!
Råkade göra en liten miss utan något skydd just då, och jag vill inte ha fler barn. Nu får man vara orolig i några veckor... sen börjar jag nog med piller igen, även om jag mår dåligt av dem.
Men, men vi ska ju ändå bygga ut, det får väl iså fall bli ett rum till!

MillyM

Men du, det finns andra preventivmedel.
Det är ju vansinne att äta p-piller när man mår dåligt av dem!! :crazy:
Varför inte kondom, exempelvis?

Jo, jag vet det. Men jag är allergisk mot vanliga kondomer, det kliar och svider och blir sprickor. Det finns andra, de kostar 25 kronor styck. Det blir dels dyrt, och sen tycker jag att även de gör ont. Så bästa lösningen just nu är piller.

MillyM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 494
Senast: Lejanna
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 462
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits