När berättade du?

Sv: När berättade du?

har då badat bubbelkopp vid ett flertal tillfällen denna graviditet så det hoppas jag verkligen. :O

Med Isak berättade vi på julafton - blivande mormor, morfar och morbror fick varsin mugg i julklapp där det stod just mormor/morbror/morfar. Mamma fattade ingenting och gladast blev nog lillebror. Ca i vecka 12.

Med pyret i magen berättade vi för släkt+familj på midsommarafton. Ca i vecka 12 även här, eller lite senare då vi ville göra Kub/nupp först.

Mina två bästa vänner hade då fått veta innan och för "resten" kom det som naturligt att berätta eftersom.

Bubbelkopp? Vad är det för ord? ;) Har jag aldrig hört! Nu är det ju över ett år sedan, men är det inte både att det finns förhöjd risk för bakterier i en offentlig jacuzzi + att det inte är bra att höja kroppstemperaturen i början av graviditeten eftersom risken för missfall ökar.

Bubbelkopp? Vad är det för ord? ;) Har jag aldrig hört! Nu är det ju över ett år sedan, men är det inte både att det finns förhöjd risk för bakterier i en offentlig jacuzzi + att det inte är bra att höja kroppstemperaturen i början av graviditeten eftersom risken för missfall ökar.

Haha, då har du lärt dig ett nytt ord ;)
Det du säger i övrigt har jag aldrig hört talas om!

hmm..jag har nog försökt undvika att säga så mkt alls men mamma fick veta tidigt eftersom jag var tvungen att ha hjälp en dle dagar, resten av släkt och vänner berättade vi för efter Kub/Nupp test dvs runt midsommar. Min chef fick veta i typ v 15, var sådär populärt men nu känns det bra, gäller bara att hitta en ersättare till jobbet.

Den som blev allra gladast ännu är förutom de blivande kusinerna min mormor, hon försäkrade sig både en och tio gånger om att jag verkligen inte skojade med henne utan att vi faktiskt väntade barn...

Samma dag som vi plussat (v3+6) fick sambons mamma och en av mina närmaste vänner veta. De kommande dagarna fick sen mina föräldrar, min låtsassyster, en av mina klasskompisar och två gemensamma vänner veta. Ytterligare några ur sambons familj fick veta 1-2 veckor senare.
Jag berättade för min mormor samt min morbror, moster och två kusiner i vecka 9+5. Helt officiellt blev det på Facebook senare den kvällen. (Jag, sambon, min mamma och sambons mamma offentliggjorde det hela nästan samtidigt på FB :p )

*kl*
Vi har berättat i omgångar från direkt vi fick plus fram till v. 15, båda graviditeterna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 084
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 275
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka