Sv: När berättade du?
Med första barnet berättade jag för dem jag hade runt om kring mig på en gång, mina föräldrar i v. 25 och resten fick veta när hon väl var född. Syntes verkligen ingenting, visst hade jag gått upp lite men kunde ha samma kläder hela graviditeten. Var ensam den gången så det kändes inte precis som att man ville basunera ut det till alla och förklara sig hela tiden. Taktiken funkade iaf för när hon kom blev alla så chockade så frågorna uteblev
Med tvåan hade jag liksom inget val, alla som träffade mig fick veta, tokkräktes från att mensen var sen till sjätte månaden. Dygnet runt. Var inte så lätt att dölja
Mina föräldrar bor 40 mil bort men skulle komma och hälsa på när jag var i v. 7, till saken hörde att min mamma skulle bjuda oss på en resa till Azorerna i maj, då skulle även sonen födas så när hon ringde några dagar innan de skulle komma och berättade att hon hade varit på resebyrån var jag tvungen att berätta så att hon inte skulle boka en resa som vi inte skulle kunna åka på. Hon blev nog lite chockad (hur hon nu kunde bli det när jag och min sambo hade varit ett par i 5 år och jag började närma mig 30) för det enda hon sa var, -Men hur blir det med vår resa då? Jag blev lite besviken iaf, fast min pappa tyckte att en bebis var roligare än en resa. Svärföräldrarna fick nog veta i v. 12 ungefär och svärmor blev jätte glad, svärfar är kanske inte nån känslomänniska så han tyckte väl inget direkt.
Nu med tredje graviditeten fick mina vänner reda på det direkt igen, kändes som att man behöver deras stöd om det skulle sluta illa. Sen löste sonen det med både mina och svärföräldrarna, han visste att det var en hemlighet men jag hade sagt att han fick berätta för mormor och farmor. I v. 15 var vi hos svärisarna och precis innan vi skulle åka hem kom sonen på att han hade en hemlighet som han fick berätta, han blev precis knallröd i ansiktet och kunde inte säga ett ord så jag frågade honom vad han ville berätta och då viskade han till farmor att mamma har en bebis i magen, farmor trodde först att han skojade
Sen i v. 17 kom mina föräldrar och hälsade på och då sa han det det till dem också
Outade på FB efter UL och då fick alla också reda på att det var tvillingar på g
måste bara delge svärfars kommentar till den lilla detaljen -Nu har ni väl fan ungar så det räcker
precis som att man själv bestämmer att det ska vara två där inne