När behövs täcke?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Saril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 9 116
Sv: När behövs täcke?

min behöver aldrig täcke. Liten lurvig peke blandning. Jag har ibland rentäcke på honom om vi är på tävling hela dagen, men han behöver det verkligen inte.
När det var -18 i vintras fick han köldkramp men det hjälper inget täcke emot eftersom det är tassarna han fryser om.
Tycker det här med täcke ofta är överdrivet.

Min fryslort till dvärgpinscher har täcke när det regnar augusti-april.
Han går inte ut annars.
Vi kommer att behöva köpa ett varmt vintertäcke att ha när det blir kallare ute, eftersom hans regntäcke är ofodrat.

Han har även ett fleecetäcke som han har när han har varit ute i ruskväder. Han älskar det, och sover gärna på det när han inte har det på sig :D

Jag köpte faktiskt rustas billiga regntäcken för 99 kr! Blev förvånad då han har så smalt bröst att det passade bra! Det är ett täcke som täcker magen oxå och liknar annars det på din bild. Tunnt fleecefodrat även det.

Ah, det visste jag inte att Rusta hade hundtäcken! Hittade det på deras hemsida, och det ser ju väldigt bra ut. Hur är storlekarna på täcket, ni som har det? Dexter har nämligen strl 40 egentligen, och det fanns bara i halvstorlekar, dvs 35 och 45. Känns inte riktigt som man kan ta med hunden in på Rusta och prova.

Min som har 50 annars fick 55 och det var toppen, 45 hade inte passat om man vill täcka hela rumpan.

Haha, ett sånt täcke har min gamla svarta mellanpudel.

Jag har täcke på lillhunden, eller snarare en slags overall vid regn och rusk, för att han blir väldigt blöt och för att han fryser, blir blöt in till skinnet. Storhunden får fleece vid regnväder, av anledningen att det blir väldigt mycket blöt hund som ska ligga och torka länge annars, men även för att sambon är allergisk och om hunden hålls torr underlättar det.

De kommer få vintertäcken också, bara klura på vilka... Har beställt till lillen, som dock fryser som jag vet inte vad, gick enbart att få med fleece och tror inte jag är helt nöjd med det faktiskt. Han kommer frysa, så har funderingar på att skaffa ett BoT istället. Den stora ska få ett med teddyfodring till stunder i bilen, men även promenader i -20 och under.

Haha, ett sånt täcke har min gamla svarta mellanpudel.

Hehe, vad kul :)

Vi provade ett Hurtta-täcke idag som kändes nästan som en riktig varm vinterjacka som vi människor använder. Det vi provade kändes väldigt varmt, för varmt tyckte jag, därför jag valde ett tunnare täcke. Men det kanske skulle passa din vovve?

Så här såg det ut:
930296.jpg

Min som har 50 annars fick 55 och det var toppen, 45 hade inte passat om man vill täcka hela rumpan.

Dexter har ju en lite speciell svans, så täcket kan inte gå över svansfästet :p Men det blir nog en tur till Rusta i veckan, får köpa hem och testa då!

Jag har provat Hurtta som tyvär inte passar min lilla herre, de blir för långt under magen så han kissar på plattan. Har som sagt specialbeställt ett men de kunde inte göra de så tjockt som jag ville. Det kommer nästa vecka och då ska jag kika på det, men tror tyvär att det inte kommer att bli nog varmt.

Det är krångligt med täcken till lillen, kort magplatta, tjocka, smal hals samt hål för svansen då den bärs uppåt. Borde lära mig att sy...

Jag har ju nakenhundar så jag har täcken, tröjor och fleeceoveraller på dem beroende på väder och vind och hur länge vi ska vara ute. I regel börjar jag använda tröjor och täcken på dem lite då och då i september, sen när det blir kallare så byter vi ut tröjorna mot fleeceoveraller och när det är riktigt kallt i januari-februari så händer det att det blir dubbel fleeceoverall eller fleeceoverall med ett täcke över.

Man kan ju byta. Jag hade köpt en str större och om det passar överallt utom på svansen så hade jag klippt en skåra och sytt på kardborre så det blir ett hål för svansen. Har själv fått sy in kardborren på magrem och bog på 2 billiga täcken då min hund tydligen är för smal för sin str...

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
967
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 190
Senast: fryckan
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 042
Senast: bollen__
·
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 302
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka