När båda föräldrarna jobbar skift

Bubble

Trådstartare
Någon här där både ni och er partner jobbar skift? Fungerar det överhuvudtaget eller är det ett jäkla pussel med förskola och barnpassning? Ser man någonsin varandra?

Just nu arbetar jag natt och min sambo skift dag/kväll/natt (eller just nu är han föräldraledig). Efter årsskiftet är det tänkt att dottern ska börja förskola. Jag har fått erbjudande att börja jobba skift (dag/kväll) då det verkligen fungerar superdåligt med sömn osv just nu när jag arbetar natt.

Jag har inga barn men vet att det brukar funka så att barmen antingen är jättemycket på dagis, men föräldrarna hinner träffas, eller så är barnet väldigt mycket hemma, men föräldrarna går i kors.

Det funkar naturligtvis, men det är självklart en del pusslande, samt underlättar.om det finns släkt och vänner som vill ställa upp om man vill slippa skiftesvård.

Kan man planera sina arbetstider själv är det ju jättesmidigt med två föräldrar i skiftesjobb.

Någon här där både ni och er partner jobbar skift? Fungerar det överhuvudtaget eller är det ett jäkla pussel med förskola och barnpassning? Ser man någonsin varandra?

Just nu arbetar jag natt och min sambo skift dag/kväll/natt (eller just nu är han föräldraledig). Efter årsskiftet är det tänkt att dottern ska börja förskola. Jag har fått erbjudande att börja jobba skift (dag/kväll) då det verkligen fungerar superdåligt med sömn osv just nu när jag arbetar natt.
Med de alternativ du har så är det ju bättre att byta tänker jag. Kan ni påverka schema något så att barnet slipper nattis?
Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 694
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 553
Senast: Exile
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 472
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar