När är man för gammal?

Fibusen

Trådstartare
Alltså,jag får lite panik ibland,jag är absolut inte alls för gammal nu,men jag tänker så här,jag är singel,har inge fast jobb eller nått,och först och främst så lär man ju träffa en karl,och det kan ju ta ett tag,sen kanske man är med den karl i några år,sen kanske man måste byta ut han,och hinna träffa ytterligare en karl,sen måste det gå några år innan man ens tänker tanken på att skaffa barn..

Sen vill man ju ha fast jobb,och gärna jobbat upp sig lite,så man har en tryggad framtid,och det här är alltså flera flera års planering...

Och jag känner faktist att jag får lite panik ibland,spec. eftersom jag absolut inte planerat in barn i mitt liv knappt överhuvudtaget,men ibland tänker man ju att jo,kanske..

Men tänk om man hinner bli för gammal innan man hittat den rätta?

Massa kompisar till mig har redan barn,håller på att försöka,eller är gravida,och en av bästa vännerna har nyss köpt hus med sin sambo,så där kommer det säkert att bli nått snart, själv sitter jag som nybliven singel,utan jobb och körkort,och boende hemma hos mamma för tillfället och undrar vart alla år tog vägen..:eek:

Hjälp! :crazy::D

Sv: När är man för gammal?

Jag träffade min make när jag var 31, fick första barnet när jag var 34 och har hunnit med två till sen dess.

Vet de som startat ännu senare.

Släpp paniken, är mitt råd!

Haha,den riktiga paniken har ju ännu inte kommit på långa vägar,men lite,lite sådär känner jag att jag ligger så långt efter,och att alla skaffar barn så himla tidigt! :angel:

Vi har satt lite "press" på våra kompisar oxå, vissa bor fortfarande hemma medans vi har barn, köpt hus och dessutom gift oss!

Men så träffades vi när vi var 16, och jag kan inte förstå vad du menar att man måste byta kille? Vad säger att man måste göra det?

Och fast jobb behöver inte vara en trygghet, jag blev uppsagd för några månader sen, och jag är föräldraledig! Min uppsägning börjar när jag börjar att jobba igen.

Nu är det alltså ungefär 4½ månad kvar till min sista arbetsdag, men jag känner faktiskt ingen panik. Fast jag inte ens är med i a-kassan.

Jag har fått fler jobberbjudande när jag vart mammaledig som jag faktiskt tackat nej till.

Men alltså inte att man måste byta kille,men OM man gör det,nästa karl som kommer in i mitt liv visar sig kanske inte att han är den rätta,och inte han efter det heller osv..

Så det jag menar är att det kanske går flera flera år inna njag ens hittar den rätta karln..

Äsh, njut av att vara singel så länge i stället. En vacker dag träffar du den rätte och då behöver du inte fundera mer på det!

Man kanske inte ska tänka som så att man kan komma att behöva byta ut nästa partner? ;) Jag tror inte man gör det lättare för sig då. Och karriären... den kommer alltid kunna vara i vägen. Min svåger säger nu att om han hade kunnat göra om sina val hade han valt att skaffa barn innan han började klättra på karriärsstegen (vilken ju faktiskt kan vara oändligt lång).

Det viktigaste är väl att man har ekonomi nog att klara av en familj?

Nej,så kanske man inte ska tänka,men det är ju faktist sånt som kan hända,och vad jag menar med det är att OM det händer så går det ytterligare år.

Det är inte så att jag tänker att jag ska byta ut nästa karl jag träffar om några år iallafall,utan mer att,ja,det kan ju faktist hända att man "växer ifrån varandra" efter ett tag.

Ja,det är skönt att vara singel,men måste alla kompisar vara så "vuxna"? Jag får ju panik! :rofl:

Nej,så kanske man inte ska tänka,men det är ju faktist sånt som kan hända,och vad jag menar med det är att OM det händer så går det ytterligare år.

Det är inte så att jag tänker att jag ska byta ut nästa karl jag träffar om några år iallafall,utan mer att,ja,det kan ju faktist hända att man "växer ifrån varandra" efter ett tag.

Jo, men det kan ju hända oavsett när i livet man träffar en partner. Visst hinner man prova fler om det sker tidigt i livet, men är sannolikheten egentligen större att man finner sin "livspartner" när man är yngre? Och växa ifrån varandra kan man ju göra efter man levt tillsammans i 25 år också... det går liksom aldrig att gardera sig mot den biten.

Ta det som det kommer. ;)

Shit vad jag känner igen mig i din beskrivning!! Fast jag är fem år äldre än du...

Jag har typ EN singelkompis kvar... Alla andra är sambo, gifta, gravida eller har redan barn..

Och det är först nu jag insett att jag nog vill ha barn, vilket jag inte känt det minsta lust för innan. Dock har min mamma tjatat om att hon vill bli mormor länge...:crazy: Tyvärr har jag inga systrar...

Haha,känner igen mig! Har en singelkompis jag med,dock så är hon några år yngre än mig,så hon har nog ingen panik än! :angel:

Jag har inte heller tidigare funderat alls på det här med barn,känns liksom inte som om det nånsin skulle kunna passa in i ens liv,men ja,nu vet jag inte,kanske,kanske..

Ja, det kan ju dröja flera år innan man träffar den rätta.

Man kanske kan tänka såhär:
är det viktigast att ha barn till vilket pris som helst? Eller är det viktigaste att ha "rätt" man i sitt liv (och SEN eventuellt välsignas med barn)?

Om det är jätteviktigt att ha just BARN så kan man ju köra på rätt snabbt innan man vet om man är "rätt" för varandra. Om det viktigaste är att finna Honom (eller Henne) så kanske man får se barn mer som en "följdbonus".

Själv har jag haft ett längre samboförhållande bakom mig, sen blev jag singel som 28åring och var solo i flera år med ett antal relationer av varierande seriositet tills jag blev 34. Då träffade jag min nuvarande sambo. När jag fyllde 36 kände jag att "ojoj, nu MÅSTE vi ta upp barnfrågan om det ska bli något alls, någon gång". Han (som är 7 år yngre än mig) fick "skälvan" och fick ganska lång betänketid på sig.

Nu har vi vår son, som jag fick fyllda 38 år.

FÖr mig har det alltid varit viktigast att träffa Honom. Att leva med den jag älskar. Det är dock väldigt svårt när/om man inte är på samma linje när det gäller det här med barn (det var det för oss). har man tur löser det sig. Har man otur så vill den andre inte ha barn.

Och visst; det KAN bli försent. Så är det ju. Men att känna panik över det är ju liksom ingen idé. Ett alternativ om paniken är för stor är ju att "ta första bästa", men hur bra/roligt är det i längden?:crazy:

Du är fertil i sådär 20-25 år till så jag tror du kan släppa paniken.

;)

När jag var 21 hade jag körkort men inget annat (hade dessutom bott hemma några år efter separation med f.d. sambo). Nu är jag 24 och har allt utom barn och hus (men känner ingen panik), så det kan ändras fort.

Haha jag känner igen mig i pratet om att känna sig långt efter kompisarna. Många av mina kompisar har sambos, är förlovade, några har barn, insatslägenheter, gemmensamma konton, etc (vi är i 20-årsåldern allihop)

Här sitter jag; singel, inget körkort, inget fast jobb (olika vikariat bara) och bor ensam. Helt ärligt skulle jag nog inte passa som sambo/mamma än. Festar ibland, ser på tecknade serier och käkar smågodis som en annan 8 åring :cool::D

Känner heller ingen brådska. Jag trivs med det här just nu men ibland smyger sig väl tankarna om ett fast förhållande på. Det skulle vara trevligt att dela vardagen med nån. Men det ska vara Han och inte vem-som-helst-som-det-känns-skapligt-med.
Men vad fasen... nån dag kommer nog en vettig karl förbi och det blir barn, hus och ringar. Om inte så får jag väl adoptera, spara till hus och unna mig en schysst ring utan symboliskt värde :p

Men inte än... först ska jag festa lite mer, resa lite mer, jobba lite mer och bara vara "ung". Det blir varken du eller jag eller någon annan någonsin igen. Så ta det lugnt. Killen och barnen kommer så småningom :laugh:

Jag vet inte när man är för gammal. När man känner sig för gammal kanske? Jag är nyss fyllda 39 och gravid i 8:e veckan med vårt andra barn. Jag känner mig inte för gammal i alla fall. I så fall tror jag inte ens att jag hade blivit gravid, ifall kroppen tyckte jag var för gammal menar jag. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 543
Senast: orkide
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 920
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar