Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte du kan tänka så, avklippta gräs (dvs hö) är ju definitivt dött men innehåller ändå socker. Minns jag studierna rätt så kan hästar livnära sig på gräs som finns under snö = definitivt inte växer längre. Så energi bibehålls nog i gräset även om det är dött.Hur mkt minus och hur länge krävs det innan gräset dör/är lågt i socker? Vi har nu haft minusgrader en vecka. Max +2 ett par dagar. Snö till och från. Mulet väder.
Gräset dör ju inte för att grässtrået vissnar - gräs har fleråriga rötter som lagrar socker för att ha energi att växa när det blir varmare igen. Jag har lärt mig att gräs växer om dygnsmedeltemperaturen är över +5.Hur mkt minus och hur länge krävs det innan gräset dör/är lågt i socker? Vi har nu haft minusgrader en vecka. Max +2 ett par dagar. Snö till och från. Mulet väder.
Ja, hö och "visset gräs" och hö bibehåller sitt innehåll av både energi och protein. Vitamininnehållet minskar dock när gräset gulnar.Jag tror inte du kan tänka så, avklippta gräs (dvs hö) är ju definitivt dött men innehåller ändå socker. Minns jag studierna rätt så kan hästar livnära sig på gräs som finns under snö = definitivt inte växer längre. Så energi bibehålls nog i gräset även om det är dött.