Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ameo skrev:Man kan inte generalisera på det sättet.
Det finns föl som föds mer eller mindre svarta eller i olika gråa nyanser, alla dessa kan vara svarta.
(ameo är lite less på folk som försöker hitta alla tänkbara ursäkter för att inte benämna en en svart häst svart )
orpaskorpan skrev:Mitt sto är reggad svart fastän hon har en vit stjärn och en vit kota.
Hennes avkomma är född kolsvart utan tecken. Blekar av ytterst lite under sommarhalvåret men är reggad svartbrun
dramatik_87 skrev:Men det är ju så att en svart häst föds grå och när den fäller fölpälsen blir den svart,k föds den inte grå är den inte heller en äkta svart häst, men visst sen så finns det ju hästar som man tycker är svarta när de egentligen inte är det!
Iaf så är bestämmelserna så!
lakrits skrev:Ok,,,det var många olika bud :smirk:
Det är nog som du säger rapp...jag tänker på,,,att de ska vara utan tecken.
Vet skrev i hans papper att han är mörkbrun men jag kan inte riktigt få honom till det heller....
Han är svart runt ögon och mule,,,och svart även när solen lyser på honom...om inte så är han iså fall väldigt, väldigt, väldigt mörkbrun.
Alltså färgen spelar ju egentligen ingen roll men var nyfiken på vart gränsen går liksom.
Jag tror jag kommer säga att han är svart,,,för han är helt enkelt svart
Hur är det...ändrar dom sin färg när dom fäller andra gången?
Men den gammalmodiga definitionen är den som baserar enbart på hur det ser ut.Elektron skrev:Min häst är också brun på sommaren när han blir solblekt men han är ändå reggad som svart. Enligt min id-kontrollant finns det inga svarta hästar om man ska gå efter den något gammalmodiga definitionen att det inte får finnas bruna strån.