När är en häst svart?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: När är en häst svart?

den ponnyn råkade inte heta camelot? :p

Jo, det hette han :) Har du träffat honom?

Inte för att det hör till tråden, men jag föddes med nästan svart hår och inte tusan är jag något svarthårig i dag.

Senast ändrad av en moderator:

Denna är registrerad svartbrun: (sommartid)
P1010013.jpg

(vintertid)
P1010003.jpg

.....och dennw är registrerad som mörkbrun: (sommartid+vintertid)
P1010014.jpg

dramatik_87 skrev:
En häst är aldrig svart om den inte föds gråsvart!
Och när fölpälsen faller så blir hästen svart, har den aldrig varit gråsvart är hästen inte heller svart utan mörkbrun eller svartbrun, din häst är svartbrun!

Håller fullkomligt med dig!!
Har själv en fölunge som föddes grå o när hon tappade fölpälsen så var hon svart.Men id-kontrollanten vågade inte skriva svart utan skrev att hon var svartbrun..:crazy: Det verkar som det finns en motvilja att våga skriva svart..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästvård Hej, min häst har ändrat färg nu under vintern. Han har gått från ganska ljus fux till att bli väldigt väldigt mörk, ser mörkgrå ut med...
Svar
3
· Visningar
1 396
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 668
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 903
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka