Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast fotosyntes har växten bara när det finns ljus att tillgå, cellandning/metabolism har allt levande hela tiden. Även om den hos nötter och frön är väldigt långsam för att spara på näringen tills det är dags att börja växa.Jag är inne på samma spår som Tulip.
Skulle säga att dött är när metabolismen upphör. När växter upphör med fotosyntesen och människans celler har slut på syre.
Nu vet man ju att växter kan producera bitterämnen när de angrips av skadedjur och de produceras även innan en planta blivit angripen, det räcker med att andra plantor angrips, så det blir jobbigt om man ska börja tänka över sin diet utifrån medvetanden.
Inte bara i havsdjupen, det finns det i samhället också, och på vissa forum finns det några exemplar.Fast det finns massvis med levande organismer bla nere i havsdjupen som inte har en hjärna
Apropå känslor, har ni aldrig upplevt ångesten när gräsklipparen startas, eller motorsågen?
AgreeInte bara i havsdjupen, det finns det i samhället också, och på vissa forum finns det några exemplar.
Helt fel attityd...Jag har väldigt svårt att slänga växter innan verkligen allt hopp är ute. Men jag har en som inte verkar vilja leva. Den tycker varken om sol eller skugga, väta eller torka, värme eller kyla verkar det som. Den ser enormt pessimistisk och deprimerad ut, trots ny jord. Och försöker jag prata vänligt med den eller stryka den över bladen tappar den nästan ofelbart ett nytt.
Jag räddade den från blomsterbutiken för att den verkade så ledsen. Nedsatt till halva priset, så det var väl där det började.
Den har släpat sig fram hos mig nu i snart ett år tror jag. Men har ett sinne tungt som Iors ser det ut som.
Det är faktiskt vetenskapligt bevisat att krukväxter mår bättre om vi förmänskligar dem så jag kör hårt och håller inte tillbaka. Tyvärr kommer det ju med kostnaden att jag själv lider när växterna slokar.Jag hade en risig ampellilja en gång. Kollade på den och tänkte att jag skulle slänga den. Då började ett (ETT) blad att darra och jag hörde i mitt huvud: "vill leva". Jag planterade om den och den blev grön och vacker.
Men alltså, hur mår de egentligen inombords när du trycker ner dem så?Helt fel attityd...
Jag säger åt mina väx eller dö - ingen växt har dött hos mig hittills, jag ger bort dom när dom vuxit ur huset
Benjaminficus? De brukar tappa alla bladen men får nya efter ett tag.Jag har en ficus i vardagsrummet som ser så ledsen ut. Dottern brukar gå emot den men jag vet inte.. Det känns som om dess ledsenhet är djupare rotad än så. Den var så fluffig och fin när jag köpte den. Dyr var den med. Efter sommaren hos mig blev den ledsen och har inte riktigt piggat på sig är det psykolog på den tro?
Är det inte bara en vanlig vinterdepression? Skicka den till Kanarieöarna en vecka!Jag har en ficus i vardagsrummet som ser så ledsen ut. Dottern brukar gå emot den men jag vet inte.. Det känns som om dess ledsenhet är djupare rotad än så. Den var så fluffig och fin när jag köpte den. Dyr var den med. Efter sommaren hos mig blev den ledsen och har inte riktigt piggat på sig är det psykolog på den tro?
Depression är faktiskt en allvarligt sjukdom! Överlåt till expertisen att ställa diagnos, den kan faktiskt DÖ i värsta fall!Är det inte bara en vanlig vinterdepression? Skicka den till Kanarieöarna en vecka!
Jag har väldigt svårt att slänga växter innan verkligen allt hopp är ute. Men jag har en som inte verkar vilja leva. Den tycker varken om sol eller skugga, väta eller torka, värme eller kyla verkar det som. Den ser enormt pessimistisk och deprimerad ut, trots ny jord. Och försöker jag prata vänligt med den eller stryka den över bladen tappar den nästan ofelbart ett nytt.
Jag räddade den från blomsterbutiken för att den verkade så ledsen. Nedsatt till halva priset, så det var väl där det började.
Den har släpat sig fram hos mig nu i snart ett år tror jag. Men har ett sinne tungt som Iors ser det ut som.