När är en grönsak död?

Jag har en ficus i vardagsrummet som ser så ledsen ut. Dottern brukar gå emot den men jag vet inte.. Det känns som om dess ledsenhet är djupare rotad än så. Den var så fluffig och fin när jag köpte den. Dyr var den med. Efter sommaren hos mig blev den ledsen och har inte riktigt piggat på sig :( är det psykolog på den tro?

Är det inte bara en vanlig vinterdepression? Skicka den till Kanarieöarna en vecka!
Håller med Trani och erbjuder mig att följa med och kontrollera så växten mår bra under resan! :up:

Nu vet man ju att växter kan producera bitterämnen när de angrips av skadedjur och de produceras även innan en planta blivit angripen, det räcker med att andra plantor angrips, så det blir jobbigt om man ska börja tänka över sin diet utifrån medvetanden.

@Mammas För många år sedan hade jag en envis mygga som försökte sticka mig, varje gång jag fäktade efter den flög den ett varv och försökte även anfalla bakifrån. Efter vi hållit på att fäktas och göra undanmanövrar så bytte den strategi. Jag ser myggan landa på mattan, drygt en meter ifrån mig, sen går den över golvet i riktning mot min ena fot men när den var ca 1 dm ifrån så stampade jag på den! Jag tänkte att var den så smart att den listade ut att jag kunde höra den och att den istället skulle försöka smyga sig på mig så ville jag inte bidra till nya generationer attackmyggor! :eek:

Nu var det här utanför ett kärnkraftverk så vem vet, det kan ju varit strålningen som varit i farten? :D Eller så finns det en växande armé med ninjamyggor där ute, kan en fruktfluga heta Suzuki så ..? :cautious:

What? :eek: smarta myggor är scary!

Äpplen lägger sig nära andra frukter och grönsaker och gasar långsamt ihjäl dem med etylen

@ekra: Kanske du ska hålla dig till att prata vänligt med den ett tag? Den verkar ju har varit med om ett rejält trauma så beröring kanske blir för mycket? Och kanske lite extra specialnäring anpassad för just den blomman?
Ja, vårt förhållande började ju dessutom med att jag köpte den... Så det blir kanske lite mycket med närheten. Den kanske tar det på fel sätt.

Depression är faktiskt en allvarligt sjukdom! Överlåt till expertisen att ställa diagnos, den kan faktiskt DÖ i värsta fall! :mad:
Helt rätt! Vet inte vad som for i mig när jag dristade mig till dödssynden att Ställa Diagnos På Nätet. Förlåt.
1087.gif

Jag har en ficus i vardagsrummet som ser så ledsen ut. Dottern brukar gå emot den men jag vet inte.. Det känns som om dess ledsenhet är djupare rotad än så. Den var så fluffig och fin när jag köpte den. Dyr var den med. Efter sommaren hos mig blev den ledsen och har inte riktigt piggat på sig :( är det psykolog på den tro?

Jag tycker du ska separera på växten och dottern, växten mår helt uppenbart dåligt av dottern och jag tycker du ska respektera det. Kanske kan du sätta in kompostgaller och dela av hemma och låta växten ha ett eget utrymme?

Jag tycker du ska separera på växten och dottern, växten mår helt uppenbart dåligt av dottern och jag tycker du ska respektera det. Kanske kan du sätta in kompostgaller och dela av hemma och låta växten ha ett eget utrymme?
Nej nej. Det enda långsiktigt ansvariga beslutet är att omplacera dottern. För allas, inte minst dotterns, bästa. Det går säkert att hitta ett bra hem via blocket!

Idag tog jag en tripp med tuben, där blir man aldrig besviken på alla märkliga samtal folk har med varandra.

*2 tonårstjejer sitter och pratar i 4 kanten bakom mig*
TJEJ 1 alltså nej jag kan inte äta sushi längre, det är liksom mördad fisk
TJEJ2 Vah? nähä
TJEJ1 Jo alltså jag äter bara levande föda nu
TJEJ2 jaha som vadå?
TJEJ1 a bara iksom levande grönsaker och nötter
TJEJ2 oh shitt lever nötter:eek:
?

Det är väldigt opraktiskt att äta levande föda. Fisken vill liksom inte ligga still på sushin.

Nej nej. Det enda långsiktigt ansvariga beslutet är att omplacera dottern. För allas, inte minst dotterns, bästa. Det går säkert att hitta ett bra hem via blocket!

Har du sett hur många barn som omplaceras på Blocket? Tror du inte det är bättre att försöka lösa det hemma först? Risken finns ju annars att dottern hamnar i ett oseriöst hem där hon kommer bli ännu en i raden av barn som omplaceras och används i barnslagsmål. Det är inte ansvarsfullt tycker jag!

Har du sett hur många barn som omplaceras på Blocket? Tror du inte det är bättre att försöka lösa det hemma först? Risken finns ju annars att dottern hamnar i ett oseriöst hem där hon kommer bli ännu en i raden av barn som omplaceras och används i barnslagsmål. Det är inte ansvarsfullt tycker jag!
Äsch det finns väl många seriösa föräldrar som gärna tar ett lite äldre barn så de slipper den första bebistiden. Man får såklart skriva i annonsen att hemmet är viktigare än priset.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka