När är detta köket ifrån?

kolblakkur

Trådstartare
När tror ni detta köket är ifrån? :)
Huset är byggt 1949.

kket2.jpg

kket1.jpg

Sv: När är detta köket ifrån?

Jag hade gissat på att det är original, dvs från 40-talet. Undantaget fläkten och hyllan över som kanske kan vara 70-tal.

Det är säkert ifrån när huset byggdes.
Vårt hus är byggt -48 och detta är originalköket som jag bara snabbrenoverat med färg, nya bänkskivor och vask och ny mosaik:

46822_1591863602157_4552976_n.jpg

skillnaden är ju bara skjutluckorna på snedskåpen som vi har.
Vi ska riva ut köket nästa sommar eftersom det är jäkligt opraktiskt... Låga bänkar och tröga lådor. Charmigt med det gamla, men nu är det dags!

/LL

Original, men de har lackerat om luckor och lådfronter och satt på nya knoppar i samband med renovering, då tillkom också fläkten och den schnyga kryddhyllan.

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 076
Senast: SaraXX
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Vi har haft ett furugolv i köket som vi försökt få till ett skurgolv genom att behandla med linoljesåpa enligt konstens alla regler...
Svar
9
· Visningar
572
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka