Lejonstjarna
Trådstartare
Jag står på en anläggning och hyr box av ett företag. Jag har två månaders uppsägning och sade upp min stallplats i förgår då det inte skötts som det ska.
Jag flyttade till detta stall den första sep. Under den här tiden har det hänt att,
min häst inte släpps ut
inte fått mat flera gånger per vecka
vatten fylls inte på vid fodringar.
Spån som ska ingå har varit slut i 2 veckor innan nytt kom.
Mycket konflikter i stallet.
Frågan är jag litar inte längre på att min häst sköts på tillfredsställande vis, kan jag flytta min häst tidigare än uppsägningstidens slut? Jag har inte ekonomi att ha dubbla stallhyror så i värsta fall måste jag stå kvar. Men efter som det inte sköts enligt kontraktet så har vell hyresvärden redan brutit kontraktet och jag kan flytta omedelbart?
i kontrakt står
Uppstallningsvärden skall svara för att stallet/ anläggningen är i godtagbart skick samt att utfodring, ut- insläpp och skötsel i den utsträckningen avtalet anger är tillfredsställande samt att ordningen i stallet/ anläggningen är god.
Måste jag stå kvar eller kan jag flytta i månadsskiftet?
Jag flyttade till detta stall den första sep. Under den här tiden har det hänt att,
min häst inte släpps ut
inte fått mat flera gånger per vecka
vatten fylls inte på vid fodringar.
Spån som ska ingå har varit slut i 2 veckor innan nytt kom.
Mycket konflikter i stallet.
Frågan är jag litar inte längre på att min häst sköts på tillfredsställande vis, kan jag flytta min häst tidigare än uppsägningstidens slut? Jag har inte ekonomi att ha dubbla stallhyror så i värsta fall måste jag stå kvar. Men efter som det inte sköts enligt kontraktet så har vell hyresvärden redan brutit kontraktet och jag kan flytta omedelbart?
i kontrakt står
Uppstallningsvärden skall svara för att stallet/ anläggningen är i godtagbart skick samt att utfodring, ut- insläpp och skötsel i den utsträckningen avtalet anger är tillfredsställande samt att ordningen i stallet/ anläggningen är god.
Måste jag stå kvar eller kan jag flytta i månadsskiftet?