Jag har shetlandsponnyer, så det tas ofta för givet att jag ska både erbjuda ponnyridning och barnvakt ”x kan ju hjälpa dig i stallet”, vad fan ska en sexåring hjälpa mig med i stallet?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men de flesta här har väl inte sagt något om att bli kränkt över en fråga utan om att det är ett problem att folk inte tar ett nej. .
Nja folk förstår inte att någon helt/nästintill okänd kan ta för givet att det bara är att beställa fram hästen. Det många beskriver handlar ju om mycket ytligt bekanta som de faktiskt inte ens känner. Jag förstår att man ser de frågorna som konstiga. Jag skulle ju inte låna någons hund på det sättet eller bil eller hus. Varför är det då så konstigt att folk reagerar när det handlar om en såpass dyr investering, både ekonomiskt och känslomässigt, som en häst är?Jag upplever att många i tråden inte förstår hur man ens kan fråga en sådan sak, vilket också var inlägget jag svarade på.
Att bli trakaserad eller förföljd och inte ta ett nej känner jag ligger utanför det jag nämner.
Nej inlägget du svarade på var det här.Jag upplever att många i tråden inte förstår hur man ens kan fråga en sådan sak, vilket också var inlägget jag svarade på.
I ditt inlägg som svarade på det så skriver du (notera min fetning)Jag förstår inte hur man kan med att fråga en sån sak... jo, möjligen om jag hade barn som ville klappa häst, men rida, nej aldrig att jag skulle fråga om det.
Har däremot blivit erbjuden att komma och rida hos mina arbetskamrater som vet att jag haft häst (det verkar vara inträdesbiljett)
Kartfitsa skriver ingenstans i det inlägget någonting om att vara kränkt. H*n uttrycker en förvåning över fenomenet som sådant.Jag å andra sidan kan inte förstå varför man blir kränkt över en fråga där någon visar intresse för hästar.
Alltså, det är ju bara att vänligen tacka nej. Måste det ligga en fräckhet bakom frågan?
Nej inlägget du svarade på var det här.
I ditt inlägg som svarade på det så skriver du (notera min fetning)
Kartfitsa skriver ingenstans i det inlägget någonting om att vara kränkt. H*n uttrycker en förvåning över fenomenet som sådant.
Ok då värderar vi orden helt olika. I min värld finns det ingen koppling mellan de två fenomenen, ordet kränkt och inte förstå fenomenet, men om man tolkar det så så förstår jag dina invändningar.Jag upplever att man blir kränkt av det när man inte kan fatta att folk frågar så. Jag menar inte heller att just @Karfitsa blir kränkt av frågan utan att jag upplever att många tycker det men det var det inlägget jag svarade på.
Allt är ju min tolkning.
Jag förstår inte hur man kan med att fråga en sån sak... jo, möjligen om jag hade barn som ville klappa häst, men rida, nej aldrig att jag skulle fråga om det.
Har däremot blivit erbjuden att komma och rida hos mina arbetskamrater som vet att jag haft häst (det verkar vara inträdesbiljett)
Haha det där påminner mig om en händelse.Haha, en kollega frågade om hans dotter kunde komma och rida min häst, med förklaringen: "-Ridskola är ju så dyrt!"
Det blev inget med det.
Du skulle börjat rabbla upp din (svindyra!) prislista för att se minen på din kollegaHaha, en kollega frågade om hans dotter kunde komma och rida min häst, med förklaringen: "-Ridskola är ju så dyrt!"
Det blev inget med det.