Napp till nappvägrare

Sv: Napp till nappvägrare

Va fasiken =D

Jag trodde vi födde på samma BB ?? Var du på Östra?

Japp, vi kom dit efter att jag fått föda i Borås... Jag tror att dom gav honom nappen eftersom han fick åka till Östra ett antal timmar före mig. Kanske för att få igång "sugandet". Det är min teori i alla fall. Fast sen var dom noga med att han inte fick dricka ur nappflaska innan han lärt sig dia...?

Den använde jag och det är den de har haft på neonatal när vi låg där. Vi köpte våra på babyland.

Min donna gillade den nappen tills en dag då hon bara tvärvägrade napp. Har inte provat annan sort efter det. Hon tog napp i ca 3-4 månader innan hon vägrade. Hon gillar inte heller nappflaska de få gånger jag försökt...

Ifall du PM mig adress skulle jag kunna skicka en av mina om du vill prova. Den ena är knappt använd. Bara försökt få henne snutta på den. Den passar tills de är 5 månader tror jag.

Det finns en napp som helt är i gummi. en tjej på babysim hade ensån till sitt barn. Hon vägrade alla andra nappar.

dock tror jag bara den går att eställa i sverige (är inte säker).

Här ser du lite hur dom ser ut (du kan nog lista ut själv vad företaget heter, för man får väl inte skriva de?:confused: )

DentyGenuin06x2_stor_green.jpg

Jo kom på att vi använt apotekets prematurnapp men hon vägrade alla nappar samtidigt. Se har hon fått bröstet så mycket hon vill. Nu tänker jag inte introdusera napp igen.
Hon snuttar numera på sin hand eller framför allt tummen! tycker det är smidigt för mig, behöver inte stiga upp och leta nappar mitt i natten eller glömt ta med sig en napp som vi har gjort...

Senast ändrad:

Det är mams lilla napp vi provat, men den gillades inte.
En Nuk-napp har vi men jag tror inte att den är helgjuten, ska kolla om det finns andra nuk-nappar.

.

jag skrev fel... ber om ursäkt :) jag menar att nüby har helgjutna nappar....:) det var något som inte kändes 100% när jag skrev;)

Vi började försöka med napp när sonen var 4 veckor gammal, då orkade jag inte längre vara snuttetutte... Sonen ville dock INTE ha napp då. Vi försökte till och från och när han var 7 veckor så tog han faktiskt nappen och har sedan dess älskat den!

Vi provade silikon, latex, olika former på den men tillslut blev det nappen som man fick med i bb-väskan som föll herrn på läppen. Tror det var mam-napp, silikon.

*KL*

För att få mina barn att acceptera napp smörjde jag in dem med bröstmjölk först, och båda tog nappen. Men det kanske de skulle ha gjort ändå, det vet jag ju inte. Kanske värt att testa i alla fall?

Har du provat ge henne nappen när hon sover? det fick jag göra med min mellan pojke och det tog inte lång tid innan han gillade nappen även när han var vaken. Jag fick tipset från BVC när han var ca 2 veckor och mina bröst var helt såriga! Lycka till hoppas det löser sig!

Hej på dej.Att amma med amningsnapp gör tyvärr att barnet inte tömmer bröstet effektivt, då hamnar man lätt i en ond cirkel den feta mjölken som de blir mätt av länge får de inte i sig.Jag har själv haft hemska sår på bröstvårtan i början men det ger sig.Försök utan amningsnapp om du klarar det i längden vinner du rätt sugteknik.Att du upplever att hon kräks mkt.stämmer ju med mjölkens sammansättning,det blir aldrig den feta mjölken utan mer lättmjölkstyp som mättar sämre.Det blir helt enkelt mera luft i magen.Hoppas detta var till hjälp för dig,jag har fyra barn så jag vet hur du har det.Lycka till

*kl*

För min Maja var det enbart Tommee Tippee napparna som hon accepterade, det är än idag den enda nappflaskan som går hem (20 månader nu) men nappen har hon numera bytt mot MAM latex

Tommee tippee ska vara utformade som en bröstvårta och ska vara "enkla" för barnen att ta.

Men Maja var 10 veckor innan hon så smått började accpetera nappen, så de kan lätt ta tid!

Alternativet till amningsnapp är att inte amma alls, Maja far inte tag utan den. Vi har försökt utan och även fatt hjälp av en "amningsexpert". Maja far inte i sig tillräckligt med mat när matstunderna mer blir skik och "brak" om att försöka ta bröstet. Hon somnar innan hon hunnit fa i sig mer än ngr klunkar sa ngn fet mjölk blir det inte da heller. Jag hoppas det kan fungera utan senare men just nu gör det inte det.

kl
Igar tog hon faktiskt nuk nappen en liten stund och nu pa eftermiddagen provade jag med mam-nappen och hon snuttade en liten stund pa den. Vi var även och köpte en napp fran chicco, det var den med minst sugdel som jag kunde hitta men vi har inte provat den än.

Senast ändrad:

MAM Air, stora storleken (+6 mån) är det enda som funkat. Ammade inte, så jag provade till jag hittade nån som funkade.

Jag upplever att det är lättare att hålla kvar latexnapparna än de i silikon här hemma. Här är Esska favoriten ;)
Sen vill jag säga att jag tycker du är duktig som ammar fast du sitter o gråter. Lyssna inte på dom som säger att det är bara o låta henne ha dig som tröstnapp...
Jag upplevde smärtan innan jag fick igång amning med napp som långt värre än att föda barn........

Lanar min egen trad för att gnälla av mig lite, det rör samma ämne iaf.

Min sambo har ingen förstaelse alls för att amningen känns jobbig. Jag kände ju samma sak när jag skulle amma storasyster (Emilia) och vi pratade ganska mkt innan om hur jag ville den här gangen. Jag sa att jag vill försöka men inte till varje pris. Mitt mal var att helamma en manad och om det inte kändes helt bra delamma och ge ersättning resten. Nu verkar sambon ha ändrat vad vi kom överens om och har ingen förstaelse alls för att det känns jobbigt. Han tycker bara det är bra att hon vill äta ofta sa hon växer bra. Om napp tycker han att vi ska prova dom vi har hemma nu och gar det inte med ngn av dom ska vi acceptera att hon inte vill ha napp och att jag far vara hennes napp.

Känner inte alls igen min sambo, han har senaste dagarna ändrat uppfattning i flera saker vi pratat om innan (inte bara om barnsaker). Om amningen tror jag det beror pa att i alla brochyrer vi fatt (fran sjukhuset, reklam osv) star att amning är det bästa för barnet och nu tycker han att jag ska ge Maja det bästa.

Det bästa för er dotter (eller ja, båda!) är väl att ha en mamma som mår bra. :) Stå på dig och sluta med amningen när du känner att du verkligen inte orkar mer. För din och dina döttrars skull!

Vet du vad just i detta fall måste du lyssna på dig, din sambo har ju faktiskt inte den blekaste om hur det är att amma..

Jag tycker verkligen inte att du ska pressa dig till något som du mår dåligt över. Om du ger upp amning och ger ersättning så är det de bästa!!

Lanar min egen trad för att gnälla av mig lite, det rör samma ämne iaf.

Min sambo har ingen förstaelse alls för att amningen känns jobbig. Jag kände ju samma sak när jag skulle amma storasyster (Emilia) och vi pratade ganska mkt innan om hur jag ville den här gangen. Jag sa att jag vill försöka men inte till varje pris. Mitt mal var att helamma en manad och om det inte kändes helt bra delamma och ge ersättning resten. Nu verkar sambon ha ändrat vad vi kom överens om och har ingen förstaelse alls för att det känns jobbigt. Han tycker bara det är bra att hon vill äta ofta sa hon växer bra. Om napp tycker han att vi ska prova dom vi har hemma nu och gar det inte med ngn av dom ska vi acceptera att hon inte vill ha napp och att jag far vara hennes napp.

Känner inte alls igen min sambo, han har senaste dagarna ändrat uppfattning i flera saker vi pratat om innan (inte bara om barnsaker). Om amningen tror jag det beror pa att i alla brochyrer vi fatt (fran sjukhuset, reklam osv) star att amning är det bästa för barnet och nu tycker han att jag ska ge Maja det bästa.

Visst är amning det bästa för barnet men vad spelar det för roll om den som ammar mår dåligt?
Jag hoppas att din man bara har en tillfällig svacka där han inte inser att ni är levande ting som inte är i en reklam broschyr. Han har överhuvudtaget inte med att göra om du ammar eller ej, det är ditt beslut, bara ditt. Förklara det för honom.

Jag tycker att du är jätteduktig som försöker amma så mycket det går. Lyssna inte på dem som säger att amningsnapp inte är bra för den är jättebra!
Jag använde amningsnapp för jag kände som du, amningsnapp eller så gick det inte att amma. Vad hjälper det om brösten är fulla med mjölk om det gör så ont när barnet suger att man inte står ut?
Nu vet jag inte hur ni har det där du bor men du kanske kan be om att få nässpray med de hormoner som låter mjölken rinna till. Då sliter det mindre på brösten. Ett annat knep om det går är att låta bebisen skrika en kort stund så att mjölken rinner till för det. Då sliter det ju också mindre om mjölken redan rinner än om hon ska suga igång utdrivningsreflexen.

Jag tycker inte att du ska fundera på hur länge du ska amma. Om du ammar en månad som du har tänkt så är det bra men häng inte upp dej på det utan ta det för varje dag. Du ska inte känna att "phu, nu har jag klarat en dag till nu är det bara x antal dagar kvar så slipper jag det här". Du ska överhuvudtaget inte behöva fundera på hur länge du ska amma utan gör det du känner fungerar för dej. Det är ingen tävling där flest amningsdagar vinner... Eller flest antal ammade barn.

Släpp prestationsångesten, använd amningsnappen och låt det vara vad det är.

Sist ett litet tips om nappen. När min dotter föddes så var hon prematur, hon var så liten att den minsta nappen var för stor. Hon ville inte ha napp för hon klöktes ju. Jag gjorde så att jag förde försiktigt hennes hand mot hennes mun och då sög hon på den istället. När hon var fem månader så blev det vinter och kallt och jag provade nappen igen som hon då gladeligen tog.

En jättekram till dej, du är bäst för dina barn. Kom ihåg det.

Liknande trådar

Småbarn Min dotter som är precis 1,5 ar började förskola för lite mer än en manad sen. Hon gar mandag, onsdag och fredag 8-14. Första veckan pa...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: trazel
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
4 009
Senast: turbofling
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka