Napp till nappvägrare

Sv: Napp till nappvägrare

Om man vill få till amningen riktigt bra så får man oftast det ge ganska lång tid.
Jag har inte tyckt om att amma förrän barnen varit ca 2-3 månader.
Men det har absolut varit värt det. Även med såriga bröst och mjölkstockning.

Jag kan till viss del förstå din sambo. Om jag var pappa så skulle jag också föredra att mitt barn ammades. Som pappa kan man ju inte bestämma att barnet ska ammas, men man kan ju önska.

Jag tyckte aldrig om att amma och för mig var det inte värt att må dåligt så länge. Ersättningen är så bra idag att ingen behöver tvinga sig till att amma om man mår dåligt och har ont.

Iom att turbofling har ett barn sedan tidigare som hon ammat, är jag rätt säker på att hon har försökt även med första barnet.

Klart ingen ska känna sig tvingad. Men väldigt många tror att om det inte funkar felfritt efter en månad så kommer det aldrig göra det.
Har man ändå försökt och plågat sig i en månad så kan man kanske ha lite mer tålamod, det kan bli bättre efter 2.
Men känner att man att man absolut inte vill amma mer så är det ju bättre att sluta. Det blir nog mer harmoniska matstunder för bebis.

kl

Tack för ert stöd. Jag kan första sambon ocksa och jag tror han försöker peppa mig och fa mig att inte ge upp förtidigt men det blir lite fel ocksa.
Igar kändes det lite extra jobbigt när han drog upp massor saker som vi pratat om tidigare och som han nu ändrat asikt i. Far prata med honom ordentligt vid ett bra tillfälle och paminna honom om vad vi sa innan Maja föddes.

Emilia (storasyster) ammade jag helt en manad och sen delammade ett tag till tills hon inte ville längre. Det kändes väldigt skönt, dels att amma vid dom tillfällen det kändes bra men att ge flaska när det kändes bra. Jag kände precis lika för amningen som nu. Emilia har nästan aldrig varit sjuk, alltid följt sin viktkurva och utvecklats perfekt sa att hon bara delammats verkar inte ha skadat henne.

Som ngn skrev sa är ersättningarna sa pass bra nu att man knappt kan säga att amning är sa mkt bättre. Manga har argument som att det är sa kranligt med flaska och sa smidigt med amning men jag haller inte med. Det enda är väl möjligtvis att amningen blir betydligt billigare men annars tycker jag inte att det var alls krangligt att ge flaska. Jag har försökt att hitta studier som visar att ersättning fungerar bra men kan inte hitta ngn, har för mig att jag läst ngn tidigare. Ngn som vet?

Jag har en dag i taget med amningen och igar ammade jag faktiskt i ett köpcentrum och det gick. Kände mig inte direkt bekväm och jag kan inte första varför tanter ska ställa sig och stirra pa mig (eller pa Maja var det väl snarare) och börja prata med mig just da.

Om Maja skulle kunna tänka sig att snutta lite mindre ofta kanske det ocksa skulle kännas bättre, eller kanske inte, svart att veta.

Jag har en tjej på två år som fick både ersättning och ammades från dag 1.
Får jag ett till barn (hoppas det) så kommer jag ge det barnet både bröstmjölk och ersättning från det vi kommer hem från BB.
Helt enkelt för att jag tyckte det var praktiskt att hon kunde ta flaska och accepterade ersättning. Enklare för "Pappa" att ha hand om bebis några timmar då.

Det är upp till mej och dej som mammor att helt själva välja när och var vi ammar, eller för den delen inte ammar. Det viktigaste är ju att matstunden är mysig och trevlig för alla inblandade (barn och mamma/pappa).

Liknande trådar

Småbarn Min dotter som är precis 1,5 ar började förskola för lite mer än en manad sen. Hon gar mandag, onsdag och fredag 8-14. Första veckan pa...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: trazel
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
4 009
Senast: turbofling
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka