Nån som vet.

B

Bobble

Hej alla!
Måste man ha plastrong på lokala tävlingar??
Jag undrar också vilken färg på schabraket man ska ha. :confused:

Sv: Nån som vet.

Du får ha vilken färg på schabraket du vill.
Plastrong använder jag typ aldrig, inte ens på regional tävling.
Däremot en Polo så att det är hög vit krage, eller en skjorta med högvit krage. Skjortbröst kan man också använda..

precis som bollen sa så får man ha vilken får som helst på chabraket, plastrong eller liknande är oxå valfritt bara den är ljus (vet folk som har råsa och ljus blåa) med hög krage.

Jo man får ha vilken färg som helst på shabrak men jag tycker man ska investera i ett vitt, se så mycket trevligare ut! Och förstärker också den härliga känslan av att det är lite speciellt! (på en skimmel kan dock ljusrosa eller champagne vara snyggare är kritvitt...)

Plastrong behövs inte! Bara att du har "vitt i halsen" tex polo, skjorta eller en vit halsduk (går att knyta toksnyggt om man är lite fingerfärdig!)

hua, det beror nog på vilken skimmel det är! Min passar INTE i rosa, han ser ut som en bäbistönt eller något. Däremot hade jag ett "senapsgult" tävlingsschabrak med lindor till, Det var han skitsnygg i.
Men nu har jag fastnat för vitt igen, så nu "skiter jag i" att han är skimmel!! ;)

Ljusrosa?! :eek:
Usch så hemskt. stackars häst

Tja... eller supersött på ett vitt B/C-ponnysto!!!

Fast på en stor halvblodsvallak skulle jag välja champagne istället!!!! *skratt*

JO du MÅSTE ha plastrong (om du inte har skjorta OCH slips..)

kolla själv:
ur TR mom 217
"...ljus polotröja eller ljus skjorta vit slips eller vit plastrong."

Konstigt då, att allt fler tävlar utan plastrong? Med tex. skjortbröst istället?!
Vitt i halsen har jag fått lära mig iaf, och än är det ingen som klagat..

Jag ska tävla dressyr för första gången i Mars och enligt TR verkar det som om man måste ha plastrong eller slips, så hur är det egentligen?

"...ljus polotröja eller ljus skjorta vit slips eller vit plastrong."

Det tolkas normalt att har du polo behöver du ingen plastrong med har du skjorta ska du ha plastrong eller slips.
Jag tycker iof sig att skjortbröst bör räknas till skjorta och inte till polo men det är ju en tolkningsfråga.

Bus_barro: Jag använder också slips. Ser mycket tuffare ut. :banana:

Haha,,jag har alla möjliga förger på mina hästar, fast mest olika på lindor.. men ljusrosa är nog mer för ponnyer..:P

Hm... så dumt skrivet det var :/ Antingen kan man ju alltså ha polotröja, vit skjorta med slips eller MED plastrong, vit skjorta med slips, eller bara plastrong. Suck... TR blir man lite trött på ibland.

Jo man får väl ha vilka färger man vill, men tror att de ska vara enfärgade, de ska väl liksom inte störa intrycket liksom... Du får väl inte ha tex. rutiga ridbyxor på dressyr förutom fältävlansdressyren? eller har jag helt fel? :P

Jag har också hört det, men jag vet inte..
Däremot så får väl inte ridbyxorna vara mörkare än kavajen?! Står det inte något sådant? Har för mig att man fick lära sig det när man tog grönt kort.
Blir irriterad att jag inte har TR själv, så jobbigt när man ska kolla!

hm, jag vet faktiskt inte! Man får ju ha beiga, vita, och så... Men då borde man ju få ha mörkblå ridbyxor om man har en svart kavaj? usch... Har tjatat på mamma att vi ska köpa TR men det händer ju aldrig nåt :)

i TR 2003 står det inget om färgen på ridbyxorna........har tyvärr inte nya TR

pic859016

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Amanda_F
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 041
Senast: Bison
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 909
Senast: settis
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 299
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kräkningar