Sv: Nån som vet om dessa är bra
Hej!
Förra hösten så köpte jag ett Stormbreaker..
Det är nog banne mej mitt sämsta köp någonsin..och jag har provat X antal täcken av diverse olika märken och modeller. Är något av en "täckesnarkoman" och har ett stort lager till mina kusar..
Köpte det på rea i en butik och tänkte att det skulle väl kunna funka.. Ack vad jag bedrog mig!
För det första så var passformen usel på båda mina ponnyer(som dock är lite grova i bogen) Det stramar så dom knappt kan röra sig alls.
För det andra så överlevde täcket intakt i maximalt ett par timmar.. sedan var det ett L-format hål från ryggen och ner över hela sidan..
Totalt uruselt var det i hållbarhet och jag kommer aldrig att köpa ett Stormbreaker igen! Det är som att kasta pengarna i sjön.
Köpte även ett Typhoon med halvhals och det är bättre! Både i passformen och i yttertyget. Väl värt de extra hundralapparna för det har hållts intakt hitills.
Det komstiga är att jag köpte samma storlek, 135 på båda och det är ju samma tillverkare, men Stormbreaker passar inte alls och Typhoonet är nästan lite stort..