nån som ska till jägers imorron?

jos

Trådstartare
eller nån som egentligen skulle dit men struntar i det pga vädret?

jag ska dit med sköthästen men är inte ett dugg peppad. någon?

Sv: nån som ska till jägers imorron?

skulle inte våga mig ut på vägarna i morgon. speciellt inte med släp *ryser*

inte jag heller, suck. men det är inte min häst och inte jag som kör, så jag har inget att säga till om. jag är jättenervös och sitter och hoppas att det ska bli inställt eller att han stryker.

vägarna är riktigt urjävliga men det kanske är bättre i morgon

Provloppen är inställda o eventuellt blir trion det också. Se till att ringa Jägers innan ni beger er dit så att ni inte åker på dåliga vägar i onödan!! Ni får väl åka ganska tidigt...??

ja, vi har tänkt ringa och kolla. vet inte exakt när vi ska åka, men det blir väl vid sjutiden... har det snöat hela tiden sen igår kväll?

usch, blir bara mer och mer nervös. jag får svar från hästägaren klockan sex imorgon och då hoppas jag han säger att det inte blir nåt, så jag kan sova vidare.

Med tanke på att stormen, som det ryktas om, inte har anlänt till Malmö än så lär det bli värre än vad det är just nu! Bor typ 500m från Jägers och just nu snöar det inte men har gjort det större delen av dagen. Tydligen så kommer inte träningsbanorna att fixas med föränn på måndag, dom koncentrerar sig väl på tävlingsbanan antar jag. OM ni kör så kör försiktigt!! O lycka till imorgon!

Hur gick det? åkte ni? På österlen i skåne där jag befinner mig har vi nästan en halvmeter snö. Vi åkte aldrig in till jägers som planerat ,galoppörerna får vila i snöstormen i stället!

Det LÄR bli inställt! Kvaddade bilen(vågar inte ens tänka tanken om vi hade haft släp!!!) i malmö i tisdags samt skulle flyga i går men flygplatsen var stängd.... Så att det går lopp... nae, oddsen är MYCKET låga kan jag trösta dig med

:D Loppet har redan gått... Speedy Mari vann på 15,6 så banan var nog rätt okej.

Damn it! Inte illa haha... Ja.. en får Grattulera då!

javisst, jag blev väckt 05:49 imorse med beskedet att vi skulle åka, eftersom vädret såg hyfsat ut härhemma... :smirk: ner till hallandsåsen var det jättemycket snö och blåst och sen lugnade det ner sig. hästfan var inte bra, kom sexa eller sjua och när vi skulle åka hem igen hade det börjat snöa igen.

haha, kul dag. :p

tråkigt att pållen inte var bra.
nåt vidare fint väder har vi ju inte här nere... :crazy:
Stallet där jag jobbar extra har starthäst på Åby idag, ringde och skulle stryka pga vädret (snöade kraftigt idag ju + blåsigt och dåliga vägar) men svaret var att det fick vi inte, för vädret var ok där uppe!!! :eek: idiot... :devil: :o

oj, vad skumt... de måste väl ändå veta hur vädret är där nere och hur vägarna är. hm.

Konstig, det var massor av hästar strukna för transportförhinder ikväll. Minst 20 stycken... Det var ingen missuppfattning då så Åby trodde strykningen skulle vara för dåligt väder/banförhållanden?

För vädret var inte så farligt här och banan var okej, det gick att köra barfota fram om man ville.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 197
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv