Nån som ska bygga stall i Leca?

my2004

Trådstartare
Jag planerar mitt stallbygge för fullt.
Så som det ser ut idag ska jag bygga 9,5x12,5.
Det ska antagligen vara lecablock med puts över så trä upptill med loft.
inuti tänkte jag mig 4 boxar sadel o foderkammare, murade boxmellanväggar, ek dörrar, ev en lite spolspilta dock inte säkert för ventilationens skull.
Är det nån som byggt nåt liknande som kan ge tips allmänt samt vad det kostat er?
Är leca det billigaste alternativet eller är det bättre att bygga helt i trä?

Sv: Nån som ska bygga stall i Leca?

Murade boxar o ekdörrar:love: Suck...

Vårt stall är byggt för en sisådär 30 år sedan, i lecablock m puts och det håller än så hållbarheten är det imget fel på precis. Vi målar varje år med en färg som innehåller viss del puts ( om jag har begripit det rätt ) som bättrar på både färg och strukturen.

Vi lägger ner ca 2500 kr/år på ommålning av stallet, kanske hade man kunnat nöja sig med vartannat.

Sv: Nån som ska bygga stall i Leca?

Har byggt stall i vintras 9x11.4m i leca med puts utanpå. Har fyra boxar, duschspilta, sadelkammare och "foderskåp". Har inte loft utan förvarar det i gamla stallet. Plattan var den dyraste ca 1000:-/kvm. Vi hade hntverkare som gjorde jobbet och det gick på 400 000:-. Lycka till med bygget!

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 346
Senast: Ajda
·
Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 302
Senast: MaRomer
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 559
Senast: in2u
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 240
Senast: iddiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar