Nån som planerar betäcka med A Dandy Man?

Sv: Nån som planerar betäcka med A Dandy Man?

Vill gärna betäcka han med mitt sto men det får vänta några år, hon ska tävla klart först.

Annars hade det varit riktigt kul för mitt sto är e: Magritte-Anart-Immer, rätt mycket svenskt stam och både far och farfar har gått svår dressyr och både dandy mans mor, far och morfar har gått svår klass i dressyr så en väldig prestations avel, + att stoet jag vill betäcka han med just nu går msvb med sikte på de högsta klasserna. Så hade varit ett självklart val för mig.

Nu har ju jag en valack men om jag hade haft ett ädelt sto med meriterad stam och gärna egna meriter så skulle han vara ett alternativ! Mycket snygg hingst med en riktigt bra stam!

Jag blev lite svag för honom på Hingstvisningen i Tullstorp! Gick och funderade ett tag om jag skulle ta honom till mitt sto (diplomsto f 1991 eMagritte-Stratos xx-Aleppo xx) men jag valde att stå kvar vid mitt beslut och ta A Dandy Man's far Don Primero istället! Jag tog "det säkra kortet" m a o;) Eftersom jag är helt ny i avelsbranchen vågar jag inte satsa på en helt ny hingst så här första året (plus att jag har stoets dotter e Figaro R som ju oxå är en "ny" hingst).
Annars tror ja A Dandy Man skulle komplettera mitt sto bra, hon är kvadratisk och A Dandy Man är longlinjerad. Han ingav ett lugn och en coolhet som jag tycker om (kanske jag gillar det föra tt jag just är nybörjare). Blir Don Primero avkomman bra kan jag absolut tänka mig honom i framtiden. Alltid kul när hingsten har ett så prestationsrikt fäderne OCH möderne!

/Kristin

Vill gärna betäcka han med mitt sto men det får vänta några år, hon ska tävla klart först.

Annars hade det varit riktigt kul för mitt sto är e: Magritte-Anart-Immer, rätt mycket svenskt stam och både far och farfar har gått svår dressyr och både dandy mans mor, far och morfar har gått svår klass i dressyr så en väldig prestations avel, + att stoet jag vill betäcka han med just nu går msvb med sikte på de högsta klasserna. Så hade varit ett självklart val för mig.

Dessutom har ju Amber en son (Member) e Magritte som gått/går svår dressyr och det kan ju göra det lite extra spännande ;).
U

Jag tänkte ta A Dandy Man till mitt sto e Maraton-Lombard-Lansiär - kul med fortsatt svensk stam. Sen är Ametist ganska liten och nätt (och kortlinjerad) - inte kanske så ädel som man önskat men hon har definitivt inte gett några grova avkommor trots rel kraftiga hingstar så jag tror att det kan bli en bra kombination.

Hoppas på bra sperma då hon inte tog sig i fjol men skam den som ger sig!

/maria

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka