Nån som lanar

Sv: Nån som lanar

Det är när man kopplar in massa datorer i näverk och spelar mot varandra själv eller i lag
 
Sv: Nån som lanar

Jag har lanat ett flertal ggr. NordicLAN oftast, brukar vara 150-250 pers där.
Vill åka till Dreamhack men det är alldeles för dyrt.

Föressten, vad ska Du/Ni lana för något?
 
Sv: Nån som lanar

Lanade förut, men nu när man har en bra fast uppkoppling så är det inte lika motiverat att åka iväg och trängas i en kass lokal med dålig luft :D
 
Sv: Nån som lanar

hehe .. där de ska vara lan när ja ska vaar med e ingen kass luft .. dom har fixat de så de blir bar luft å man slipper trängas också
 
Sv: Nån som lanar

quigley skrev:
Det är när man kopplar in massa datorer i näverk och spelar mot varandra själv eller i lag

Nja, det är bara halva sanningen. På ett lan gör man allt möjligt: spelar spel, tittar på film, går på föreläsningar (större lan), programmerar, lär varann saker, försöker övertala folk att ett byte till linux är det bästa de kan göra osv. Förra lanet dansade jag ifs matta större delen av tiden, men lite hann jag tjata på kompisar om att M$ är onda :)
 
Sv: Nån som lanar

NeaNott skrev:
Nja, det är bara halva sanningen. På ett lan gör man allt möjligt: spelar spel, tittar på film, går på föreläsningar (större lan), programmerar, lär varann saker, försöker övertala folk att ett byte till linux är det bästa de kan göra osv. Förra lanet dansade jag ifs matta större delen av tiden, men lite hann jag tjata på kompisar om att M$ är onda :)

Lol, själv kör jag linux(Gentoo), och jag kan säga att det blir rätt lite spela på LAN för mig. Lyckas inte få igång de spel alla andra vill köra, inte i tid i alla fall. :D SÅ jag brukar mest sitta och tanka och glo på film/TV-serier. Men när det går bra och alla är överens om att spela samma sak så är det skitkul!
 
Sv: Nån som lanar

Jag ska iväg första gången på fredag. Har typ spelat bara fem minuter eller nåt förut, men brorsan ska byta moderkortet på mig dator så ska det gå skitbra och spela på den också. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
211
Senast: sweep
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Rie
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Har sen flera år haft det problemet och nu hitta ett schampoo som faktiskt funkar. System4. Men jag tycker inte mitt hår blir jättebra...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 599
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp