Nån som känner till?

Sonic76

Trådstartare
Vår treårs märr är ju så känslig för havre men nu fodras hon delvis med ett danskt muslifoder som ser ut lite som Fibergi,
Säcken är genomskinlig vit och grön.
Nåm som också använder detta? Kommer ej ihåg namnet men hon är heltokig i det och priset är så bra så.

Sv: Nån som känner till?

instämmer helt. hestekrafft är toppen :idea: ! har fodrat både ponny, unghäst och äldre hbl på det med kanonreultat.

Jag har inte bra erfarenhet av det fodret då mina hästar tappade pälsen av det o har hört att flera har råkat ut för samma sak.

Oj...Det har verkligen inte hänt mig... Det enda som hänt med min häst är att hovarna mår toppen och han är helt underbar i pälsen! Använt det i 2 år nu...

Jag tyckte detta fodret verkade vara super, bra värden o bra pris! Men min häst vägrade tillslut gå fram till krubban, han bara fräste o fnös! Jag tror han reagerade på örterna att dom luktade för starkt. Synd, för fodret hade alla fördelar. :(

Ja det är klart det luktar mkt men det gör väl Fibergi med?
JAg tycker det verkar bra än så länge hon ledsnade ju på krafft så jag måste ha alternativ och det finns ingen som säljer fibergi i närheten.
Men Hur stor procent av detta kan man ge mot havre?
Tränande travtreåring.

hm... vet ej. jag har ju bara haft lättfödda hobbyridhästar/ponnies
och de har klarat sig på mindre än ev havregiva. men jag tror det finns en sport/turbovariant också?

Liknande trådar

Foder & Strö Det har nu gått ungefär tre veckor sedan min häst skadade sig och ställdes på boxvila. Vi var på klinik för 10 dagar sen och ska...
Svar
17
· Visningar
2 844
Senast: orcide
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 002
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar