Rain_woman
Trådstartare
Min femåriga greykorsning var helt normal fram till att han helt plötsligt mådde jätteilla och kräktes upp maten han åt på morgonen. Direkt efter började han tokkräla omkring på golvet och var rädd för allt för att sedan växla mellan att galoppera okontrollerat in i väggar, vingla omkring som en gravt alkoholpåverkad och få total kramp med stela ben och ramla åt sidan. Detta pågick i ca fyra minuter. Ytterligare en halvtimme var han orolig och förvirrad.
Hos veterinären var hjärta och lungor bra, de böjde huvud och lyfte fötter och ingen feber.
Blodprovet visade något förhöjda levervärden. Så vi fick åka hem med levermedicin som han ska ha i sju dagar. Återbesök om tio.
Jag har vakat som en hök sen dess och har upptäckt att han är väldigt trött och något orkeslös men har varit mer sig själv. Dock var han mer allmänpåverkad imorse och började vingla litegrann igen men det gick över sen.
Han har även ökad törst och typ...stressfäller päls.
Vad tusan är det han råkat ut för? Veterinären sa bara att det kunde vara allt och inget. Nån som känner igen symtomen?
Hos veterinären var hjärta och lungor bra, de böjde huvud och lyfte fötter och ingen feber.
Blodprovet visade något förhöjda levervärden. Så vi fick åka hem med levermedicin som han ska ha i sju dagar. Återbesök om tio.
Jag har vakat som en hök sen dess och har upptäckt att han är väldigt trött och något orkeslös men har varit mer sig själv. Dock var han mer allmänpåverkad imorse och började vingla litegrann igen men det gick över sen.
Han har även ökad törst och typ...stressfäller päls.
Vad tusan är det han råkat ut för? Veterinären sa bara att det kunde vara allt och inget. Nån som känner igen symtomen?