Nån som har provat Penta-H?

ylvalill

Trådstartare
Hittade ett "nytt" fodertillskott som hette Penta-H när jag tittade på Eclipse Biofarmabs hemsida. Är det någon som har provat att ge sin häst det? Synpunkter? Nån som vet vad det kostar?
 
Gick också in på deras hemsida och blev intresserad - vad skiljer Penta-H från "vanliga" alger? Pris?
Är det nytt, eller är det bara jag som inte sett det förut... ;)

Mvh Huntress
 
Var inne i en ridsportbutik i går kväll och dom hade Penta-H. Det var inte direkt billigt, 745 kr för en burk. Kunde tyvärr inte utläsa hur länge en sådan burk skulle räcka men den var ju inte jättestor så....

Vet inte vad skillnaden mellan vanliga alger och Penta-H är, nån annan som vet?
 
Stod ju förresten på Eclipses hemsida att det var 0,5 kg i burken och att en häst på 600 kg skall ha 22,5 g per dag (15 g till 400 kg häst). Dvs en burk räcker i ca 22 dgr. Ganska dyr månadskostnad med andra ord...
 
Penta-H ger man som i en "dos" min ponny fick under en tid som han mådde väldigt dåligt under fällning, han var deppig och hade helt matt päls. Han fick en burk och blev mkt bättre. Kommer inte riktigt ihåg vad de sa att det gjorde men jag har för mig att det "rensade ur" slagg ur kroppen på ngt sätt. en burk här kostar 450kr
 
450 låter som ett mer rimligt pris tycker jag. (Det är ju nästan halva priset mot här!) Tror du att man kan beställa det via nätet eller nåt sånt?
 

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
769
Senast: Cattis_E
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 685
Senast: Whoever
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 676
Senast: Unhappy
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 949
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp