Nån mer som blev glad av posten idag?

Sonic76

Trådstartare
När licensavgiften dyker upp redan i december och kostar 1900 då blir man lycklig. Ringde dock och sa att jag inte vill betala förrän i januari och det gick bra. Så allt löser sig om man är snabb. Blev dock tvungen att fråga om det var många som ringt om detta men de flesta samtalen rörde faktiskt passen?
Att man alltid ska vänta med dessa? Mina har varit klara länge , passade på att id kolla fölmärrn vi semineringen så var det gjort.

Sv: Nån mer som blev glad av posten idag?

Ojdå... Jag har inte ens skickat in min än...
Och fölmärrarna ska id kollas först på juldagen...
Vissa är visst alltid ute i sissta sekund :smirk:

Jag brukar faktiskt vänta fööör länge men när vet ändå var godkänd för detta var det lika bra att fixa det. De andra är redan fixade tack vare sina födelseår:)
JAg förstår faktiskt inte varför jag har så bråttom med licensen varje år, jag startar ändå inga hästar i januari:)

Jag gick oxå länge och smålog åt alla som stressat med passen, då mina har pass... trodde jag.... Missade totalt att föl stona faktiskt inte har något:angel:
Licensen är jag tyvärr alltid sen med, som tur är så brukar det lösa sig. Men i år skrev jag under å la den i ett kuvert tidigt...Men postade jag det??? Nä. Sen har det legat i bilen... å NU ska det iväg;)

Finns det någonstans att kolla vilka hästar som har pass eller inte? Har foderhäst och ägaren finns inte att få tag på, är det mitt eller hans ansvar? Förmodligen mitt.... Det är ju onödigt att skaffa ett pass till, det kostar ju redan en del med dessa kusar!
i posten kommer det bara reklam..och en massa tråkiga fönsterkuvert! Jag får nog ta och skicka ett julkort till mig själv!

Skulle faktiskt tycka att det är ägaren som ska se till att hästen får sitt pass.
Jag vet inte om man kan kolla någonstans om de har pass, borde man ju kunna, hör med stc ev.
Om hästen är född 2000 el efter så har den pass, men är den född före det så är det inte lika säkert.
Det är iaf du som fodervärd som ska ha passet hos dig!

Passet är fixat i augusti, så det är klart (fick det inom 10 dar)
Licensen låter jag nog ligga 2006, då hästen mest troligt går in i A-träning

lånar denna tråd lite appropå licens; om man vill ha sin b-licens vilande, hur gör man då. Och hur länge kan man ha den vilande?

Mvh Eem

Det är bara att inte ta ut den...dvs inte betala.
Du kan ha den vilande i 5 år .....

Zandrah skrev:
Det är bara att inte ta ut den...dvs inte betala.
Du kan ha den vilande i 5 år .....

Vill inte vara besserwisser men det är 3 år som man kan ha den vilande :smirk:

giffan skrev:
Ojdå... Jag har inte ens skickat in min än...
Och fölmärrarna ska id kollas först på juldagen...
Vissa är visst alltid ute i sissta sekund :smirk:

Du är inte ensam. Jag skriver ID-blanketter på löpande band just nu. Fast jag får ju träffa många hästar så det är ett trevligt extraknäck.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv