Namnfunderingar

Sv: Namnfunderingar

nänä okej :D

Men tyra börjar bli så tjatigt.

Till TS vad är det för andra namn ni funderar på?

Näää :-) Jag tycker såna konstlade namn inte funkar alls.

Men smaken är som baken.

nähä.... :D

psst... Jag skulle inte välja det till mina barn, men namnen är fina ändå.

Är Tyra tjatigt? Jag har ingen aning om vilka namn som är på topplistorna just nu :D

När det gäller såna här "nya" namn som jag inte är van vid så försöker jag känna efter vad jag själv skulle känna mig bekväm med att presentera mig som och Vilda går bort då. Vilja känns inte heller riktigt bra, men det är fint och kanske kan gå att vänja sig vid :laugh:

Vet inte heller vilka namn som toppar listorna nu men i min omgivning finns det 6 st som heter Tyra och är mellan 0,5 - 3 år (varav en är en häst)..... sen är det väl 1 eller är det 2 på buke som har barn som heter så....

Ojdå, ja då verkar det ju ganska vanligt!

Det blir lite tråkigt tycker jag när folk tänker att de ska ta nåt "ovanligt" namn till sina barn, men så tar alla samma "ovanliga" namn och plötsligt heter hela dagisklassen Julia, Wilma och Tindra.

Tyra verkar vara på modet just nu (mina kollegor döper sina döttrar till det).

Varga? som i Varg då? fast femininum? Men det finns redan ett namn som är femininum av varg nämligen Ylva. Manliga formen av ett namn som bygger på varg är Ulf. (Ulv = varg)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ylva

Nu är det möjligt att folk faktiskt inte hette Ylva på vikingatiden utan att det användes mer som ett uhm beskrivande inte jättesmickrande tillnamn. Men det är ett fint namn!

Tyra låg bara på plats 41 på topp 100-listan 2008 så det är väl inte jätte-supervanligt än. Namnlänk här. Man kan ju inte säga att det är jättevanligt för att det finns gott om Tyror i en viss bekantskapskrets, då skulle Vidar vara vanligt med eftersom det finns åtminstone två Bukefalistebarn som heter så.

Nämen har hon inget namn än :D

Jag går mot strömmen och gillar inte Liv, jag tycker det är inget flyt i det när man ska säga. Speciellt ihop med efternamnet så stakar jag mig.

Jag lägger min röst på Tyra eller Viva, de tycker jag var jättefina :love: Varja gillar jag också, men bara om det stavas med J ;)

Nepp inge namn, fast jag säger hundens namn stup i ett :o

Mjäe Liv gillar jag i sig, men med tanke på att jag har en vän vars dotter heter Liv men som blev mördad för ca 2 månader sen så känns det lite sådär :crazy:

Hehe vem har sagt att hon får hans efternamn då? :devil:;)
Men jodå det får hon :p

Misstänker att det lär bli Tyra til slut.

Varja var fint:love:

Alina finns det en här som heter, det är fint tycker jag.

Irma är fint också

Senast ändrad:

Ja Ylva gillar jag med, men FjordingCarlA's bädsta kompis boendes i grannbyn
har en dotter som heter Ylva.
Visst man ska väl inte hänbga upp sig på sådant,
men det känns lite väl när på något sätt.

Tack alla för förslag och funderingar :laugh:
Vilda och Villja är härliga namn, men jag tror jag är för mesig för sådana namn :D Sen vet jag inte hur lilla damen skulle gilla det.
Det vet man ju iof aldrig med något namn. hm....

Ronja, ja jag kan tänka mig att hon lär bli rätt mycket Ronja i sättet och till viss del utseendet. :D

Jag/vi bekymrar oss nog inte så mycket om eventuella topplistor direkt,
vi ska bara gilla samma namn båda två :angel:
Även om det kanske med namnen kan verka så,
så är det inget medvetet försök att hitta ett ovanligt namn.
Bara ett namn till stackrs tjejen. :p

Varja har jag gillat sen jag träffade en stört skön liten då ca 6-7 årig tjej som hette så, vi busade som tokar hon och jag och ja, jag blev hel förtjust i namnet. Hon var lika härlig när jag tråffade henne nu senast, fast som tonåring :D

Nåja vi får se vad det blir, just nu säger jag nog "kräk Fia" åt henne.
Kräks ju som ja...

Varja var fint:love:

Alina finns det en här som heter, det är fint tycker jag.

Irma är fint också

Hm ja Irma var inte så tokigt heller,
ska dra upp det med herrn.

Nu ska vi ut i snön och busa Vidar och jag,
medans barnafadern får brumma lite traktor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka