Namnbrickor på grimmor/träns mm

the_connemara

Trådstartare
Inspirerad av @Equilina har jag nu kommit på en massa ställen o sätt fina namnbrickor på men jag vill gärna ha mer inspiration! Speciellt om någon har silvefärgade!

Show me!

Här är hästens enda hittills, 8 år gammal. Älskar den!:

Förstår att du menar mer just namnbrickor, men bidrar med min "enkla" lösning av namnbrickorna.. Dålig bild och det är dålig gravyr på denhär också men de va den jag hade.
Idag är hästen som ägde namnbrickan avlivad så nu sitter den på min nyckelknippa istället för på hennes grimma. Alltid med mig :heart

Jag kör på stort och fett :D

dsc_0400.jpg

@Digbil

Svårt det där med namn! Både min häst o hans båda föräldrar fick offra stuterinamnen på namnbrickan vilket jag tycker är vädlgit trist. Men vill likdsom ha den lagom stor. Funderar på bara Tiger på vissa. Man vill helst se alla varianter IRL o sen bestämma :D

Har visserligen inga namnbrickor själv, men tycker det är snyggast med bara hästens namn. Eller ja, det skulle iaf jag ha om jag hade namnskyltar. Detta pga. att hans (min hästs alltså) namn bokstavligen är typ 3 m långt. :p
Lite OT, men med tanke på att jag antar att "Roderic" är Lofty Roderic och att ditt nick innehåller "Connemara", gissar jag att din häst är en connemara? ;)

Halv OT.
Men vad gör man när man har en häst med ett namn på 3 (!!!) futtiga bokstäver? Blir väldigt mycke skylt över :wtf:
Gillar idén med att ha föräldrarna med. Finns det andra förslag?

Har visserligen inga namnbrickor själv, men tycker det är snyggast med bara hästens namn. Eller ja, det skulle iaf jag ha om jag hade namnskyltar. Detta pga. att hans (min hästs alltså) namn bokstavligen är typ 3 m långt. :p
Lite OT, men med tanke på att jag antar att "Roderic" är Lofty Roderic och att ditt nick innehåller "Connemara", gissar jag att din häst är en connemara? ;)

Såklart han är :love: Vi båda är typ födda på Lofty, han på riktigt o jag fick lära mig rida på hela hans släkt inkl mor i far :love:

Jag har också varit sugen på att skaffa namnbricka, men är problematiskt med ponnys namn. Bara "Gedion" gillar jag inte helt, men "Petersborg Gedion" är ju rätt långt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en... 8 9 10
Svar
191
· Visningar
25 811
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 283
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 082
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka