Sv: Namn

Min huskatt heter Tussilago och kallas Tussen. Hon hette Polly när hon kom hit som kattunge men det passade henne inte. Jag bara vaknade en natt och visste att det var hennes namn.

Mina birmakatter jag födde upp för evigheter sedan fick namn inspirerade av sin morfars namn Baileys; alltså fick flickorna heta Drambuie och Cointreau och pojken Armagnac. (Är inte helt säker på stavningarna längre...)
 
Sv: Namn

Socker och Anton heter mina små 6 månaders busfrön.

Socker är en liten hittekatt och jag ville ha ett namn som speglade honom. Eftersom han var (och är fortfarande:D) söt som socker så fick han heta så. Anton har inte jag döpt utan katthemmet där han kom ifrån, men jag tyckte det var lite käckt så han fick fortsätta heta så. Från början hette han tydligen Sötnos men när de upptäckte att han var en hane fick han byta.;)
 
Sv: Namn

Har två katter :)

Ena katten heter Findus, fick han som 2-åring så han fick ha kvar sitt namn som han var van med från början :) Men skulle tro att han är döpt efter katten Findus som finns i böcker och filmer då de påminner om varandra i utseendet.

Den andra Katten vi har heter Tage ;) Varför han heter det är för att han som tipsa oss om denna kattungen heter Tage så då var det självklart att vår nya katt också skulle heta Tage :)
 
Sv: Namn

K#1 heter Matisse men kallas för Tisse
K#2 heter MadMax (pga ögonfärgen) men en undersökning gav vid hand att namnet rimmade illa med könet. Hon går numera under namnet Maxen
K#3 hette Malin när hon flyttade från katthemmet, men numera lyssnar hon till Ninja
 
Sv: Namn

Vår lilla hona som är 2 år gammal, heter Hogger.
Jag och sambon spelade mycket world of warcraft på den tiden. :p
Det var en hane trodde vi först, dom sa det på kattakuten iaf, att veterinären sagt det. Men sedan vid nästa vacc visade det sig vara en hona.

Den större katten, omplacering, heter Illidan. Också från world of warcraft, han är stor och maffig, så det passar.
 
Sv: Namn

Mina katter passade inte att heta det jag från början tänkt, utan de behövde eleganta namn. För de var små, nätta och söta som prinsessor. Ja... vad har vi för prinsessor? tänkte jag då. Så blev det Estelle och Mette-Marit. :D
 
Sv: Namn

Båda våra katter är från samma katthem.

Min stora heter Smokie, för att hon är svartsmoke. Hette så när jag köpte henne. Hon kallades Smockan ett tag, men numera är det Strumpan eller Kisse. Fast hon svarar på Smokie när man ropar på henne, så oftast säger vi det när vi pratar med henne och använder smeknamn när vi pratar om henne. Storan brukar vi med säga.

Den lilla heter Billie Holiday, kallas Hollie (vilket var hennes namn när vi köpte henne). Vet inte varför det blev Billie Holiday, vi tyckte det passade på något sätt. Hon har en miljon smeknamn, bland annat Holliboll, kockokatt, Hållan, kisseunge (trots att hon snart är ett år :D), lillfis och en hel massa mer. Lillan är ett vanligt namn på henne.

Kisse och sötnöt funkar bra till båda, de är ju både katter och söta!
 
Sv: Namn

Min heter Sixten. Vi ville ha något med S i, och att det skulle vara ett riktigt namn. Han kallades Kissen ganska länge, och sambon ville döpa honom till 'Örru. :grin: Vi säger oftast Sixten faktiskt, även om det blir Sigge, Fjantkatt, Fisen, Fjärtbert osv ibland. :D
 
Sv: Namn

Jetson, huskatt, vet inte riktigt hur jag kom på namnet men han skulle ha hetat Gustaf om han hade bott kvar hos min svägerska.

Lillan, huskatt, hon fick ett arbetsnamn medan vi väntade på att få ta hem henne. När hon sedan fick komma hem så var Lillan så inarbetat att hon fick fortsätta heta men det passar henne. En liten späd kattflicka än idag som 6-åring.

Mis, britt, heter väl egentligen Artemis men hennes förra matte kallade henne för Mis och det gör jag också. Skulle aldrig falla mig in att byta namn på henne fast hon kallas även för Misen här hemma.
 
Sv: Namn

Min lilla kisse, som nu är 17 veckor, heter Pipen och döptes av uppfödarens dotter eftersom han pep varje gång dom lyfte upp honom. Namnet passar honom perfekt så det kommer han få fortsätta heta även om det slinker in en del andra tilltalsnamn också såsom Piplurven, Piplejonet, Lurvetussen, Buspipen osv.

IMG_1002_zps2efd6c5d.jpg
 
Sv: Namn

Malla fick jag efter en hållplats i Sollentuna :D Malla Silfverstolpes väg heter den och jag tyckte Malla var så fint, så det fick hon heta. Eller ja, det är hennes vardagsnamn, hon har ett långt namn i stamtavlan och är då döpt efter ett nagellack ur OPI's burlesk-kollektion. Sparkle-icious.
 
Sv: Namn

Lillkatten hette Skuggan hos uppfödaren, men tyckte inte det passade alls på henne så hon fick heta Vittra. Hon lät som vildvittrorna i Ronja Rövardotter hela bilresan hem, så det passade henne rätt bra :D

Gammeltanten är husses katt och heter Tamlin, har ingen större koll på varför hon heter det, men tror det har med Sagan om Isfolket att göra.

Hanen döptes till Solero efter glassen, ungarna ville att han skulle heta det, men det kortades ner till Solo som var mycket enklare att säga. Dessutom passade det honom bättre då han hittades ensam och övergiven som liten kattunge.
 
Sv: Namn

Min hankatt heter Benke efter en karaktär ur Mio min mio, favoritfilm som liten. Honan heter Harley, efter Harley Quinn (Batman).
 
Sv: Namn

Vår katt var 10-11 månader när han kom till oss, han hette redan Nyman så det har han fått fortsätta med. Han blev ju en Ny Man i vårt hus ;)
 
Sv: Namn

Min fina prins fick namnet Isor, han är en hittekatt som kom mager och full med fästingar midsommarafton 2009 till mig <3 Världens finast katt och å så tacksam och Gosig som bara den!
 
Sv: Namn

Vår grabb heter Orion, fått namn efter katten i Men in black.
Han kom till oss då han blev inlämnad på mitt jobb efter att ha suttit utanför en affär i centrum i fem dagar.
Märkt, men inte registrerad. Hörde mig för till tre katthem om de hade plats, men alla hade fullt. Så efter tre dagar på jobbet fick han komma hem till mig och sambon och sen dess har han blivit kvar. 1½ år sen nu.

(Tillägg, hittade gamla ägaren, som inte ville veta av honom, h*n hade gett bort honom till nån som h*n inte visste namn eller nr till och när jag sa att katten skulle bli skickad till katthem sa h*n att h*n inte brydde sig :()
 
Sv: Namn

Mina huskatter heter Teddy och Wille. Teddy är förkortning på Teddybjörn och Wille blev det bara för att det passade honom. :)
Maine coonerna var redan döpta när de köptes så de har stamnamn och sen heter ena Loo och den andra Amiral (döpt efter Flyinge Amiral). Hemma heter de dock Lotus och Ami. :)
 
Sv: Namn

Mina heter:
Tiger: Han hette så när jag köpte honom (som vuxen), lite tråkigt namn kan jag tycka men han kallas sällan för det, oftast blir det "Bubbis", vet inte riktigt varför :p

Malin: Hette också det när jag köpte henne, kommer från ett katthem. Hon fick självklart också fortsätta heta det (hon var också vuxen vi köp) och jag tycker det är lite roligt, väcker många skratt när folk får höra det som tex när vi var hos veterinären och hon som röntgade också hette Malin "Jag har nog aldrig träffat en katt som heter Malin" :D

Katter jag haft:
Simba: Köptes tillsammans med Tiger. Också lite fantasilöst enligt min åsikt, men det passade honom :)

Mimmi: Min katt jag hade när jag var liten, som först var en Måns... men sen blev en Mimmi :angel:
 
Sv: Namn

Minimannen heter Nemo, vi visste bara att det var det han skulle heta. Så han är alltså inte döpt efter filmen Hitta Nemo :D Han går efter alteregot "Minimannen" här på buke, på bloggen och oftast även på facebook också.

Minimorsan heter Drama, vilket inte är så konstigt om man träffar henne. Hon är väldigt speciell :D :angel: Går under alteregot "Minimorsan", hon har alltid varit min minimorsa :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
636
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp