Sv: Namn

Vår första katt hette Busan från början, men särskilt busig var hon inte. Så då fick hon heta Missen istället. Det var helt enkelt vad vi började kalla henne och sen fortsatte det.

Vår andra katt fick vi hem från stallet, och då hette hon Sixten, eftersom vi trodde att hon var en hane från början. Så var inte fallet, så den lilla elektriska och spänstiga saken vi fick hem fick heta Tesla istället.

Den tredje (kullsyskon till Tesla) hade blivit namngiven i stallet även han, och han heter Skorpan. Han hade blivit namngiven efter Astrid Lindgrens-karaktären, och det kändes lämpligt på något vis. Han var liten och svag, och tillbringade tiden mestadels liggandes i sin kattsäng, tittandes på sina syskon. Numera är det en liten virvelvind - men namnet har han kvar.

Givetvis förekommer det även en del andra "namn", beroende på vad de hittar på. Kattotyg, fjantkatt och odjur är bland de snällare :o
 
Sv: Namn

Grålle= stor grå honkatt
Knådden= såg så liten ut när hon föddes i garderoben helt enkelt en liten knådd.
Ture= överlevde en avlivning + att bli överkörd med bil, Tur Ture.
Spöket= så hiskeligt ful med sina eksem, vintertid jätte söt men på sommaren ser hon ut som ett spöke.
Laban= spökets barn, kallas normalt för snooppy, kom efter idiotlåten snoppy das kleine krocodile.
Fru Nio, ett tag hade vi åtta katter, sen dök denna katt upp på trappen och frågade ifall hon med fick bo här, fantasin var slut så det blev nr 9, som har utvecklats till Fru nio.

Sen har vi haft Stig, han va bara helt enkelt en stig,
Goan Boan, mormor katt den underbaraste kattvarelse som vandrat på denna jord.

/B
 
Sv: Namn

Glömde skriva att Mira kommer från djurskyddet och där hette hon Rosa vilket jag tyckte var ett ganska mesig namn så därför döpte jag om henne :)
 
Sv: Namn

Mina katter heter:
Izor-kommer inte riktigt ihåg varför men har för mig att hans mamma hette/heter något liknande.
Tarzan-min kusin döpte honom och morbror sa att om jag ska ta honom med så får han heta så.
(två bröder,huskatter)
 
Sv: Namn

KL
Vi hade en katt som hette Pirat efter en hästbok som hette "Pirat och jag". Kallades ofta för Pirre. Passade honom perfekt :love:
 
Sv: Namn

Min nya katt heter Hypotenusa då uppfödaren använde en bokstav per kull och detta var H-kullen (hon har gått över alfabetet flera gånger!) Nu är det ju lite krångligt att säga hela tiden så hon kallas Nusa. Eller Fluff då vår andra katt är korthårig.

Min man kallar henne mindre smickrande saker då han har lite dåligt tålamod med såna små efter de gjort bus. (Som de tycker är en självklar rättighet som kattunge...) Men leker gärna med henne annars.

Men att prata tvärt emot tonläget är rätt kul, speciellt som min 11-åriga dotter skrattar så hon gråter då! "Lilla korkade kise, tyckte du det var en god idé? Nä, lite trög är man nog, men det gör ju inget om man är söt..."

Måste bara berätta om kattnamn när jag var barn; Vår första huskatt hette Tussi (orginellt va?) och vad tror ni hennes fösta unge fick heta? Jo, Ettan... :crazy:
 
Sv: Namn

Är det bara jag som kallar min katt mindre smickrande saker ibland? Vad hemsk jag känner mig nu, haha. :o

Min huskatt Fia var utekatt när hon levde och kunde ju då komma in rätt smutsig. Skitgris kallade jag henne vid dom tillfällena och sen nån gång vände jag på det av misstag och efter det kallades hon ofta det. Gris-skit :angel:
 
Sv: Namn

Min gamla katt (17 i år och still going strong) som bor hemma hos mor heter Casper. Vi kunde inte bestämma oss så vi lottade. Casper fanns som förslag eftersom någon var förtjust i sångaren i Arvingarna när hon var liten.... :angel:

Mina nuvarande katter hetter Sotis (för att hon är svart, inte så fantasifullt kanske...), Tjockis (för att hon är tjock) och Fetto (för att hon är ett litet fetto helt enkelt :D ). Det är icke jag som döpt dem, det skyller jag helt och fullt på min sambo som hade katterna innan vi flyttade ihop. Tjockis hette egentligen Gustav från början, innan man upptäckte att han egentligen är en hon..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
636
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp