namn till getter??

Varmblod90

Trådstartare
Hallo

Om ca 10 veckor ska vi få hem två st getkillingar. Och vi har ännu inte hittat ngr bra namn till dem.
Har ni ngr bra, fina namn som ni kan dela med er så skulle det vara toppen:idea:
Båda getterna är tjejer;)

Sv: namn till getter??

Getter ska heta Rut, Hilda, Stina osv tycker jag.
Ida är jättevanligt av någon anledning.
Sen har jag även ägt Amanda och Rita (Rita var ingen favorit)

Mormor hade får innan och min favorit var den äldsta tackan, Gullet. Tycker namnet är så mysigt. :love:

Jag ville med att dem skulle heta Ida och Stina. Men mamma tyckte inte om Stina för hon har en vännina som heter det:p Men den ena ska i alla fall få heta Ida, den andra funderar vi på ännu:)

Förresten tack alla så gett tips på namn, det underlättar:bow::D

Ida & Emma kanske?
Det heter mina systerdöttrar.:D

Getrud tyckte jag var ett helt underbart namn en get!:love:
Eller Geta (Greta) :angel:

Ja Emma kan gå:idea:

Haha Geta var ju ett gulligt namn:D Ska genast föreslå detta till mamma.

Kääärstin och Kaaaarin :D
Vilka bra förslag! Tänk vad underbart att få ropa ut över nejden när flickorna rymt:
- Käääärstin och kaaaarin kom hiiiit!:rofl:

Själv heter mina getflickor Vera och Elsa, tycker också att getter passar att heta tant-namn men Lina och Ida är också fina namn, snälla på nåt sätt. (Döper du dem till något snällt och fint så kanske du får snälla getter som aldrig rymmer):idea:

Mina två heter Wilma. Lite komiskt gammelgeten Doris fick vi avliva för lite mer än ett år sedan så det blev en nykomling i början av året och denne hette Wilma med. Så vi har en Svarta Wilma och en Vita Wilma...:D

Hahahaha, ja det får jag hoppas att dem kan vara lite snälla tillbaka då:angel:
:p

Tänkte jag kunde lägga in dem bilderna vi fick på dem:D Kan göra det i mån, orkar inte göra det nu:p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 373
Senast: Nixehen
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
369
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama