namn på rottweilar

Sv: namn på rottweilar

Hejsan!

Jag vet en liten rottiskille som heter Boss, himmla ballt tkr jag. :D

Eller varför inte gå mot strömmen. :idea:
Och döpa den till något mjukt och gulligt? :love::angel:

Haha. . :rofl::rofl:

Nja kanske inte så överdivet mjukt å gulligt. :crazy:

Nero, Diesel, Banjo, Shiro,Gaston,Gonzo, Gizmo

Jag träffade en gång en rottis som hette Folke (långt före alla tant- och gubbnamn blev populära bland barn). Sedan vet jag en dobermannägare som kallade sin tik för emma eftersom han ville att hunden skulle ha ett fint och snällt namn, eftersom hon var fin och snäll.

Jag skulle kunna tänka mig följande snälla namn på en rottis:

Bamse
Kalle
Elmo
Totte

Jag hade själv aldrig valt ett populärt macho-namn. Det ger för mig intryck av osäkerhet och komplex. Så Boss, Diezel, Rocky, Rambo, Spike etc går helt bort. Urtrist och fånigt.

Jag hade kallat honom Kalle. ;)

Jag hade säkert namngett den kronofogden eller liknande och sen kallat hundstackarn för det första som kom upp i huvudet (och sånt brukar aldrig vara fint.)

Dunder, Fix, Karo, Guld, Speed, Sans, Bus, Bussig

Innan jag valde ras hade jag redan bestämt namn=) Och då visste jag inte att det var så populärt som det var!

Min rottis heter Diezel. Och har aldrig hört, sett eller träffat någon annan hund som heter det. Inte ens på hundklubben!

Smile från oss och lycka till!
25405539.jpg

Dino tycker jag är ett gulligt namn!

Min hette Benke och Hugo, sen finns det i bekantskapskretsen - Malte, Gordon, Hekto, Alex, Crux, Harry, Gimli.

Vah? Jag vet hur många hundar somhelst som heter Diezel, 3 i nära bekantskapskrets och andra "på håll" :D

Vah? Jag vet hur många hundar somhelst som heter Diezel, 3 i nära bekantskapskrets och andra "på håll" :D

Aldrig hört en hund som heter det=) Inte ens läst om det på nätet. Fören nu! Då verkar det som om alla känner nån som heter det. Men har aldrig sett någon skriva: Hej min hund heter Diezel....

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 000
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike... 2
Svar
22
· Visningar
1 758
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 088
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
261
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka