Namn i STC:s register

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare knyttet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 944
K

knyttet

Vad har STC för regler för namn; får två hästar ha samma namn eller får de inte vara helt lika? Har aldrig hört travhästar med samma namn tror jag!?

Jag har hittat perfekta namnförslag till "min" kommande bebis, men de namnen finns redan i STC:s register... :smirk:

Dom får inte ha samma namn men man kan sätta en siffra efter namnet eller lägga till ett kortare namn framför eller bakom namnet.Vad är det för hästar du har?

Siffror får man inte använda....
Ett hästnamn får innehålla högst 18 tecken - mellanslag inräknade - och bestå av högst fyra kombinationer.
Ett namn som uppfatas som olämpligt eller tillkrånglat eller som kan förväxlas med redan godkänt namn tillåts inte.
Ett namn som typ Legolas är skyddad för all framtid, men i fall om mer okända travhästar ska det gå 20 år mellan hästar med samma namn.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
427
Senast: tanten
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 926
Senast: Monimaker
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 415
Senast: Raderad medlem 147980
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden