Namn förslag tack

Sv: Namn förslag tack

Hjördis
Disa
Saga
Nora
Nova
Isa
Sickan
Doris
Helga
Siv

Websters girl skrev:
Om du vill att den ska ha ett riktigt häftigt namn kan du döpa den till tex. Murderer, Killer maschine, Babykiller eller Bödeln;)

Skulle inte jag döpa min amstaff till iaf, risken är stor att man verkar väldigt oseriös med tanke på att det är många som har fördomar mot rasen. Det blir ju inte direkt bättre iaf.
Däremot ett sånt namn på en minihund skulle ju kunna vara sött :D .

Lååång suck. Här kommer en liten lista på namn, eftersom jag har samlat i några år kan vissa namn vara lite gammalmodiga men nån tycker säkert om dom.

RYTHM....HAZARD...DARK LADY...SORROW...TOSCA...AMARANTHA...MAGGIE MAY...BILLIE JEAN...COCKIE...PHANTOM...UNIQUE...DIZZY...COSMO...DINO...DINA...CONCORD...COLT...FUDGE...TINGELING...THALIA...BLUE...TALOS...CHINO...TALIA...LYNX...INDRA...ELEKTRA...CHARIS...CAVAL...CASTOR...CARTOUCHE...CALLISTO...BALTHASAR...ARROY...ARMIDA...MISSY...TROUBLE...DUDE...CRAZY...ANGEL...BLACK VELVET...MIDNIGHT LADY...LOTUS...BLANCA...DIESEL...SHIVA...AZLAN...CONTESSA...CARIBOU...ABRA...AMBRA...ACANTHA...ACANTHIS...ALTHEA...ARCAS...AQUILO...SNUGGLE PUSS...JINX...ACURA...MAD DOG...CRAZY BITCH...ELLA...ATTILLA...GENESIS...CHER...SHAGGY...SMOKIE...BACCARA...CHAKA KHAN...JESSE JAMES...MISERY...CINDERELLA...MOHAVE...APACHE...CHEYENNE...CHEROKEE...VOODOO...DOLLAR...DALTON...CUPID...NANOOK...COBRA...CHARM...VILJA...COUGAR...ONYXA...TEKKLA...DEORA...CHROI...LUPUS...ARTEMIS...PAN...HEKATE...HERMES...POSEIDON...ARES...DEMETER...APOLLON...ATHENA...HERA...HELLAS...HADES...HELIOS...AFRODITE...RÁVANNA...ARWEN...ALFA...BETA...DELTA...GAMMA...ZETA...KAPPA...MY...SIGMA...OMEGA...GHOST...SHADOW...CASABLANKA...BACCARDI...CAMPARI...MARASCHINO...CURACAO...BRANDY...PERNOD...CINZANO...MARTINI BIANCO...BOURBON...AMARETTO...GALLIANO...ANISETTE...TEQUILA...BOURDEAUX...MIDORI...STEEL...CAMARO...QUEEN...COUNTESS...GREVINNAN...LILY...MISTY...CAIT...COSY...LACY/LAZY...XENA...BELLE...AYLA...BLAKE...COLE...CASEY...DEAN...LEO...GREVEN...KING...LORD...EARL...DAKOTA...DALLAS...JERSEY...AMARILLO...ORLEANS...BOSTON...BRISTOL...DENVER...HOUSTON...INDIANA...MEMPHIS...PHOENIX...BROOKLYN...LOUISIANA...DAYTON...VILJAR...MARCO...VENDEL...TRISTAN...TENGEL...TAMLIN...DOMINIC...ALV...VANJA...SAGA...VINGA...SHIRA...VILLEMO...IRMELIN...SOL...LIV...TOPAZ...KARNEOL...MALAKIT...LAZUR...TUROS...CITRIN...AMETIST...GRANAT...ZIRKON...SMARAGD...RUBY...OPAL...STONE...DIAMOND...ONYX...PÄRLA...ZAFIR...SILVER...JULIAN...JONES...JESSIE...JADE...JUNE...JASMINE...DESTINY...DEMONA...DARLING...DEEP...DAWN...DARLA...DALE...DEVERAUX...MCBRIDE...D´MON...DOUGLAS...DUNCAN...DEVLIN...DOMINIC...DOMINO...PUMPKIN...STRANGÉ...STARLIGHT..SKYE...ORION...NEMO...MOON...TIGRA...PEARL...BEAUTY...AFTON...SHADY...SCARLETT...RIVER...RAIN...SUNNY...TIGER...MELODY...HONEY...HARMONY...AMOR...WING...KNIGHT...VENUS...VELVET...MOONLIGHT...AMORINA...BLACK MAGIC...POKER...KINGEN...POWER...MOON DUST...ANGELIQE...MASTER...TANGO...MOZART...ETERNITY...HARLEKIN...LUCIFER...WOLF...ROMEO...BUTLER...BILJARD..SIROCCO...DEVIL...CECAR...MASKOT...BUS...PUMA...ROYAL...DUSTY...KARISMA...WINTER MAGIC...INDY...BOSS.GIZMO...OTHELLO...OZZY...TEXAS...VIPER...BANDIT...BAZOOKA...EAZY...ROOKIE...TROLLA...DIVA...MARSHALL...:banana: VÄLDIGT TRÖTT I FINGRARNA NU......

Herre gud!!!!!!!:o Det blev lite mycket.:o jag skämms verkligen.:crazy:

tackar du är jätte go, jag har funderat på Xena länge å nu är jag ännu mer sporrad att det är rätt namn, tack så mycket för hjälpen

Skojade bara.... :smirk: Sådana namn är det värsta jag vet.... Speciellt på en Amstaff....

Websters girl skrev:
Skojade bara.... :smirk: Sådana namn är det värsta jag vet.... Speciellt på en Amstaff....

Synd bara att det finns en hel del puckon som tycker dessa namn är asballa.

Jag tycker såna namn är tuffa och det verkligen ligger ironi bakom. Att döpa en dvärghund (t.ex. dvärgpudel, dvärgspets) till "Killer" är underbart. :D

När vi skaffade våra amstaffar så väntade vi med att fundera på namn tills dess att vi visste vad deras reg. namn var. Om man har tur så kan dom ju vara riktigt användbara ;) Sen är det ju alltid lättare när man väl fått hem hunden och lärt känna den lite grann...

Vår tik heter Troja och hanen heter Gizmo (jaja jag vet...inte så orginellt) till vardags.

Vartifrån ska du köpa din amstaff? *nyfiken i en strut*

Håller med Nimbus. Vi hade turen att få va med att bestämma deras kennelnamn. Arne heter ju Bellocean´s Admirable Arnold. Arnold blir ju Arne på svenska:idea:

Jo jag ska ju självklart träffa hunden innan jag döper den men det är ju skönt å ha funderat ut ett par namn iaf.
Valpen ska köpas från http://web.telia.com/~u45107990/
Ska åka å träffa mamman först iof innan jag bestämmer mig men jag tror på dom iaf, har du några andra förslag annars?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 312
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 869
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30