Naken tamråtta.

R

rattalskare

Eller vad heter de? Hittar ingen information om de alls på google. Och söker man på nakenråtta kommer något annat läbbigt djur upp:crazy:

Sv: Naken tamråtta.

Vad ska du med nakenråtta till??

Dom är inte gjorda för klimatet och kräver omvård.
Jag tycker personligen att det är oseriöst att stöda aveln på naken råttor.Det finns så många varianter överhuvudtaget än att köpa en naken..:cry:

Kan dem heta Dumbo Rex? :confused: Eller är jag helt ute och cyklar då??

Dumbo rex är inte nakna, enda skillnaden på "vanliga" och dumbo är att dumbo har större öron.
Rex är när pälsen är typ krullig.
Dubbel rex däremot kan se rätt nakna ut.

Men dom riktigt nakna är har ingen päls alls.

Dumbo Rex

Dubbel rex

Naken

Senast ändrad:

Var mest bara nyfiken. Sant att man inte ska främja den aveln.

:cry:
rattalskare skrev:
Var mest bara nyfiken. Sant att man inte ska främja den aveln.

Okej, ursäkta min ton i förra inlägget.Men den nakna råttavlen gör mig ledsen :cry: alla dessa råttor som far illa i onödan..

Ja jag föstår. Var faktiskt ärligt talat sugen på en eller två tills jag fick läsa i en annons att de inte behövde någon särskild skötsel.:crazy:
Vilket de absolut måste ha. Kan ju inte ens hålla värmen själv.

hej du!

Vi har en nakenråtta, hona. Hon är 12 v och jättegullig! Förutom att hon då är naken!!
har också försökt hitta information om just naken tamråtta, men inte hittat något än. Vet bara att det kan födas både pälsade och nakna i en kull..
Om du däremot får reda på något så får du hemskt gärna höra av dig till mig.

mvh
butterflies

e d inte så att när man korsar två stycken rex-råttor så blir det alltid nån/några i kullen som blir nakna? det har jag hört iallafall :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: KattenJ
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 925
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar