S
Sarah94
Vad gjorde ni äldre människor *eller ni i min ålder som fått häst, som inte har hästvana föräldrar som inte rider* för att få en häst? *Ni som inte hade hästvana föräldrar* Jag är 13år och ridit sedan jag var 7år gammal :smirk: Njaa.. om cirka 5månader är jag 14år, 7.3 alltså Jag tävlar inte så ofta för jag inte har någon lämplig häst att tävla med, jag sköter om en gammal härlig valack som är 17år nu .. Jag har alltid drömmt om en egen häst *som alla som inte har egen häst gör*, lärt mej mycket genom åren hur hästar tänker/beter sig och så, nu plötsligt känner jag mig redo för att ta ansvar för en häst. Jag har försökt med allt... städa hela huset och allt annat, men inget ting funkar Där jag rider är dom dressyrinriktade och jag är inte så värst förtjust i dressyr, mest i hoppning.. nåjaa.. jag ska börja snart tävla i stora hopptävlingar, jag har bara tävlat i små hopptävlingar .. jag har hållit på med hoppning nu i 2år, förr var man inte så hoppintresserad Haha...
Haha ... jätte dummt, jag skulle fått hyra en häst sommaren 07 men sedan började mamma gnälla till pappa att jag inte skulle få, "för att vi inte har råd" annars köper han appeldator *bärbar*, dvdspelare osv och min syster fick åka till nåå maiorca hela sommaren! > orättvist å hon ödade över 30.000:- .. "VI ÄR SÅÅ FATTIGA ATT VI HA RÅD MED APPEL DATOR, MAIORCA RESOR TILL MIN SYSTER, DVDSPELARE, RESOR TILL TYSKLAND" osv. HAHAHA xP de där var lite överdrivet onödit... men jag får något fel på hjärnan snart :/
Haha ... jätte dummt, jag skulle fått hyra en häst sommaren 07 men sedan började mamma gnälla till pappa att jag inte skulle få, "för att vi inte har råd" annars köper han appeldator *bärbar*, dvdspelare osv och min syster fick åka till nåå maiorca hela sommaren! > orättvist å hon ödade över 30.000:- .. "VI ÄR SÅÅ FATTIGA ATT VI HA RÅD MED APPEL DATOR, MAIORCA RESOR TILL MIN SYSTER, DVDSPELARE, RESOR TILL TYSKLAND" osv. HAHAHA xP de där var lite överdrivet onödit... men jag får något fel på hjärnan snart :/