Några frågor ang. nytt boende *marsvin*

R8n

Trådstartare
Vi ska flytta till radhus om ca 3 månader.
Marsvinen kommer då få flytta ner i källaren och kommer då ha tillgång till ett rum som är ca 5*3 meter. Där kommer 120*60 och en 100*50 burar stå. Meningen är att (hanarna som ska kastreras inom kort) och honorna ska få springa fritt på golvet tillsammans, med tillgång till burarna.

Då till frågorna.

Hur fixar man lätt och billigt stegar som marsvinen kan använda när de går i/ur burarna?
Tror ni det blir för kallt för dem att gå på bara betonggolvet? (riktikgt varmt i källaren runt 25 grader)
Kommer det funka att ha alla 6 marsvinen ute samtidigt? (idag går de ute i varsina hagar som är 2*2 meter.
Kul saker man kan ha ute på golvet åt dem som ger dem trygghet?

Sv: Några frågor ang. nytt boende *marsvin*

Ingen som ens har några tankar, tips? :confused:

Sv: Några frågor ang. nytt boende *marsvin*

Jag har snickrat egna stegar till mina marsvin som jag har satt krokar på, inte alls särskilt svårt. Sen ang. gå på betonggolv så vet jag att mitt ena marsvin är jääättekänslig för att gå på golv, hon håller sig helst till mattor, medan mitt andra springer hej vilt överallt. Så det beror nog på. Du kan ju testa och se vad dom föredrar. :) Annars kanske du skulle kunna lägga något form av platsgolv eller liknande.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 353
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 026
Senast: Twirro
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar