Något nytt?

MalanMjöl

Trådstartare
Nej nu tycker jag att vi får dra igång det här forumet igen, trist att inte komma in till några nya inlägg ju!! :crazy: *saknar*

Ingen som har någon nyhet eller något kul att berätta?? ;)

Hmm kan nog tyvärr inte bidra med något, kämpar vidare med att träna benmuskler och sits och hoppas på att få chansen att rida ett löp snart! :d

Kom igen nu alla, vi måste få igång det här igen! :banana:

Sv: Något nytt?

Ja här såg dött ut såg jag nyss. Bra att du drog igång något då.:idea:

jaaa är så tråkigt att inte ha något nytt att läsa när man går in här! Saknar alla givande diskussioner med likasinnade ;) :angel:

Jag har ju inget nytt, har ju lagt galoppen på hyllan.

Tränar ju min fd galoppör till att bli hopphäst
(visserligen tränar vi dressyr nu)

har inte heller nåt att komma med, men alla andra forum är väl igång igen så folk hittar väl hit också, så småningom.

Om damen jag rider vinner nästa vecka så hör jag av mej här på forumet. :p

jag har bara fd-galoppör-"nyheter"....

har en frisk pålle som är ridbar igen (efter 10,5mån vila)... :banana:
nu ska vi bygga bygga bygga så att ryggont:et å alla spänningar inte kommer tillbaka igen!
hon har gjort fantastiska framsteg i "dressyren" (försöker mest få en avslappnad häst i lååååg form) på 1,5 månad!!!!
+ att hon tror att liniment är en suuuperdyr å fiiiin hästparfym... lyckligare häst får man nog leta efter när hon ser linimentflaskan :love: :rofl:

Och jag har lagt galoppen på hyllan för att ta vara på mitt sista ponnyår!
Har en c-ponny på foder som jag ska tävla hoppning med :D

Tigger och Bladluz: Trist, men lycka till med det ni gör nu och hoppas ni kommer tillbaka igen! ;)
Hur går det med Zertlin annars då Tigger?

Messy: Åhh vad kul, grattis!! :bump: Haha vi har en häst som brukar gill att sniffa hästbalsam alternativt helosan... :angel: :crazy:

Ninni: Ja läste det, synd att det inte va på Jägers.. :angel: Skulle kanske behövt en sån... :crazy: :o

flashlight: Håller tummarna för "din häst", vad heter den? :)

Det går jättebra med honom, tränar för tränare 3 dagar i veckan.
Går fint i form i alla gångarter, lite problem med galoppen.
ska skutta lite hinder imorgon.

Han är bara så underbar han kan vara, sammarbetsvillig så det heter duga.

Jaaadu, kanske inte NYTT men det går strålande för stallet jag är i just nu. två segrar av två möjliga på Cupdagen ( bl.a Svealandlöpning ;) )

Annars hänger jag på Messys nyhet o ser nu fram emot att hjälpa till m hennes pålla :D :bump:
eller hur Messy?

supercassie skrev:
Jaaadu, kanske inte NYTT men det går strålande för stallet jag är i just nu. två segrar av två möjliga på Cupdagen ( bl.a Svealandlöpning ;) )

Annars hänger jag på Messys nyhet o ser nu fram emot att hjälpa till m hennes pålla :D :bump:
eller hur Messy?

japp!!! det ska bli skitkul!!! :banana:
fast just nu har jag grym ångest... pålle var orolig och lite ledsen i nya stallet :(
åt upp all mat å hö i natt, krafft i morse å till lunch, men petade inte på morron/lunch-höet ute... i boxen kastar hon sig på maten...
ååångeeeest....

men hon fick gräs å bada :love:

Har börjat rida en fd galoppör, 3 årig valack, jättetrevlig som jag kanske ska ha på foder!:rofl:

Tiggertjejen skrev:
Idag gick ingenting bra.
http://i15.photobucket.com/albums/a399/saltkar/sweetan och zertlin/zertlinredigerad.jpg

Han skulle hoppa ett hinder på 70 cm, men det passade inte herren (hoppar 110 annars). Men jag gav mig inte och över kom han.
Jag var nog lika trött och svettig som han var.

tala inte ens om idag... jag börja gråta i boxen när jag mockade för att min häst inte kommer till ro i nya stallet.. hon bara går å går å går i hagen från typ 7-19 utan å äta sitt hö... sen när jag skulle tömköra (som hon brukar gilla å slappna av på) så kör han som äger gården å hans 3-åriga son på varsin motordriven 4-hjuling runt slingan i skogen som går nära volten.. så de passerade ju volten från två sidor varje varv...
å när jag skulle hem så orkade inte bussen åka in på motorvägsavfarten å kolla om nån fanns på busshållplatsen... så j*ln åkte förbi mig... sl- resegaranti = taxi hem från stallet... asleden å asarg å pisstrött.........

Sånna dagar är jobbiga. Jag stallar inte in mina detta året, eller i sånna fall i december tror jag.
De trivs jättebra på lösdriften.
Fullblodet är ju lite tunn som du såg på bilden, men det är nog som han musklar sig. Svårt att förklara.

Tror att han laddar energi, för hela veckan har han varit segare än en ridskolehäst och idag var han jättepigg. Om inte det är som han samlar så fick han energin från igår när jag ställde mig upp och släppte på tyglarna på stubben:love: Vilken fart denna hästen har:eek:

han såg fin ut på bilden!!!

min gillade å gå ute dygnet runt!!! fast hon gjorde bara det nu i slutet av aug/början av september...
jag tror det kan passa vissa fullblod bara de får ordentligt med mat å har skydd... sen typ ta in dem 3-4h/dygn..

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Praefatio
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 613
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka