Något förslag??? :)

B

Bella_Bus

Ska nu köpa dressyrsadel och söker så in i norden och har en häst som är himla svår att hitta sadlar åt *suck*

Alltså, jag ska köpa en dressyrsadel som sagt, den ska vara minst 17" i sitsen och vid bom, hästen har väldigt markerad manke och cutback måste han nog ha...
Sadeln måste passa hästar med inte så rak rygg utan mer "svank" typen, sen när han kommer muskla sig mer så kommer det ju även där kanske bli ett sadel byte.....*åh, jobbiga sadlar!* :( :p

Har testat Albion, Hubertus, dem passar inte, då tex Albion är mer för hästar med rakare rygg

kan du inte ta ut en sadelmakare som tar med sig lite olika sadlar och testar? brukar väl kosta ca 200-900 kr (??) ca att ta ut någon...

Har en hubertus till min pålle med väldigt markerad manke plus att hennes rumpa är högre än manken. Så man skulle nog kunna säga att hon är lite svankig. :D Sitter som gjuten på hon, är kollad av sadelmakre plus utprovare och fick klart godkännt.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 546
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar