Något fel?

L

Lydia 95

köpte en häst (7-årigt d-ponny sto) för 4 veckor sen och gillar henne super mycket. Är dressyr-ryttare men skulle gärna kunna tävla i lätta klasser. De ända problemet var att de tidigare ägarna sa att när hon hoppade så lyffte hon inte på det sista partiet av benet. Undrar nu om det finns någon som kanske vet varför hon gör så eller om de är något fel på benen?

// Lydia

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Något fel?

det kan ju vara att hon bara är slarvig eller så kanske hon har dåliga reflexer i benet? gammal senskada elr nåt?
hoppa mkt studs och sånt så hon blir kvickare i benen :)
Lycka till

Hej tack för svaret!
Har förhoppningsviss ingen sen skada då hon bara är sju.

Ska hoppa studds och se om det hjälper:D

Tack igen // Lydia

senskada har ingetmed ålder att göra,
det kan de få av att bara skrota i hagen oxå..

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 904
Senast: QueenLilith
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka