L
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara för att man själv valt att ha katt så har inte grannarna gjort det.
Det är fruktansvärt, absolut. Kan dock inte låta bli att fundera på vad det är för idiot som släpper ut katten igen. Hade jag fått min katt söndersparkad/sönderslagen utomhus skulle jag definitivt inte våga släppa ut den igen. Katten är värd ett bättre öde än så. Människan bakom har ju redan visat att h*n är beredd att utsätta katten för enormt lidande.
Fast det står väl ingenstans att katten även i fortsättningen kommer att få gå ute lös?
Annars blir jag så arg att jag ser rött när jag läser artikeln. Jag har full förståelse för att man inte vill ha andras katter springande i sin trädgård (och tycker också att det är fel att ha katter lösa i tätbebyggda områden), men någon jävla spärr får man väl ändå ha! Det är ju inte kattens fel att den får springa lös hur som helst. Och så fruktansvärt fegt att hellre både plåga katten och skicka en massa hotbrev, i stället för att personligen gå över till och ha ett normalt samtal med ägaren.