Någon vill döda Tuss..

Sv: Någon vill döda Tuss..

ja ja blir så arg!
en oskyldig lite kissemiss:( den jagar ju bara, den tycker ju att han är på sina jaktställen å jagar...

Jag hade gått skallgång i området. Jag hade hittat idioten och jag hade sett till att de lät katter vara ifred i fortsättningen. Sen hade jag nog flyttat.

*ser RÖTT* :devil:

Givetvis fel att skada katten men jag förstår att folk får nog på att ha andras lösa katter i sin trädgård. Bara för att man själv valt att ha katt så har inte grannarna gjort det.

Dock finns det bättre metoder än att misshandla katten.

Något som förvånar mig är att om ens utekatt blir ordentligt misshandlad,hur vågar man då släppa ut den igen? Är man inte ens lite rädd om katten?

Håller med dig, bor man i tätbebyggt område får man allt hålla katten inne eller kopplad. Och aldrig i livet att jag hade släppt ut katten igen om det blivit misshandlad!

Bara för att man själv valt att ha katt så har inte grannarna gjort det.

Nä kanske inte men utan katter skulle folk ha MYCKET Större problem i sina hus och trädgårdar med diverse skadedjur.

Vem vill ha möss och råttor inomhus? Eller sorkar i trädgården som äter upp rubb och stubb???

Nu bor jag iofs på gård ute på landet men vi har 3 grannar som bor mycket nära. De uppskattar våran katt Grima eftersom han jagar enormt mycket möss och framförallt sorkar. Det jag sett honom komma hem med maximalt var 4 st sorkar under bara ett par timmar. ( Jo han åt upp dom emellan....). Antar att han tar många hundra möss och sorkar om året... ( Jo han har mat i skål också...).

Det hade varit intressant att veta VEM som plågar och hotar katten Tuss.

Sedan skulle man fånga lite feta råttor på tippen och släppa in i deras hus!!!!

/KT

Vill inte läsa artikeln pga. jag blir så ledsen men jag förstår inte hur man vågar släppa ut katten utan uppsikt igen efter det.
Klart han vill komma ut men då skulle jag följa med honom ut varje gång, helst spana på håll så man kan få tag på idioten!

Man har inte katter ute utan uppsikt i tätbebyggelse, så är det med det.
Jag säher inte att det är okej att misshandla och hota men jag förstår brevskrivaren till viss del.

Det är fruktansvärt, absolut. Kan dock inte låta bli att fundera på vad det är för idiot som släpper ut katten igen. Hade jag fått min katt söndersparkad/sönderslagen utomhus skulle jag definitivt inte våga släppa ut den igen. Katten är värd ett bättre öde än så. Människan bakom har ju redan visat att h*n är beredd att utsätta katten för enormt lidande.

Vet inte,men katter är förutom att de skiter i rabatter,pinkar i barnvagnar och på möbler mm väldigt allergiframkallande,dessutom springer de gärna in hos folk och hälsar på, för vissa är det en fara mellan liv och död om katten kommer in.
Fd arbetskamratens dotter kunde bla inte åka kollektivt pga folk som klappat sina djur innan resan hon kunde inte andas efter det.

I bostadsområden finns det många sätt att ta död på råttor utan katt.

Ha gärna utekatt men inte i bostadsområden där grannarna klagar. Det är bara synd om katten som blir fråntagen sin frihet sedan, alt skaffa innekatt,bygga kattgårs,ha katten i koppel mm.

Man ser efter en hund som går ute,varför inte en katt?

Har själv haft "utekatter" i bostadsområde,men dessa har nöjt sig med en timmes prommenad alt sova på uteplatsen och har de gått har de kommit på inkallning...så visst kan man dressera en katt men tyvärr anser vissa kattägare att det är ok att släppa katten vind för våg och sedan får resten av världen vackert anpassa sig.

Vi har illrar,de hade det inte vart ok att släppa lösa trots att de är lika om inte bättre råttjägare än katt. I Norge har de dock illrar som utekatter...

Det är fruktansvärt, absolut. Kan dock inte låta bli att fundera på vad det är för idiot som släpper ut katten igen. Hade jag fått min katt söndersparkad/sönderslagen utomhus skulle jag definitivt inte våga släppa ut den igen. Katten är värd ett bättre öde än så. Människan bakom har ju redan visat att h*n är beredd att utsätta katten för enormt lidande.

Låt mig gissa, förmodligen en kattägare som resonerar som "hellre ett kort liv i frihet" oavsett vad som händer katten. Dock tycker jag inte misshandel till döds eller överkörning med bil är en speciellt naturlig död,men det är jag det :crazy:

Fast det står väl ingenstans att katten även i fortsättningen kommer att få gå ute lös?

Annars blir jag så arg att jag ser rött när jag läser artikeln. Jag har full förståelse för att man inte vill ha andras katter springande i sin trädgård (och tycker också att det är fel att ha katter lösa i tätbebyggda områden), men någon jävla spärr får man väl ändå ha! Det är ju inte kattens fel att den får springa lös hur som helst. Och så fruktansvärt fegt att hellre både plåga katten och skicka en massa hotbrev, i stället för att personligen gå över till och ha ett normalt samtal med ägaren. :mad:

Fast i hotbrevet som kom efter misshandeln står det ju:

"”Det räckte tydligen inte med varningen som er katt råkade ut för. Nu är vi trötta på att se er lösgående katt ute dag som natt. Se till att hålla den inne eller i lina utomhus. Nästa gång tar vi hand om katten definitivt. Den kommer då att hittas uppspikad på ert förråd”.

Det låter ju som att katten släppts ut igen.

Fast det står väl ingenstans att katten även i fortsättningen kommer att få gå ute lös?

Annars blir jag så arg att jag ser rött när jag läser artikeln. Jag har full förståelse för att man inte vill ha andras katter springande i sin trädgård (och tycker också att det är fel att ha katter lösa i tätbebyggda områden), men någon jävla spärr får man väl ändå ha! Det är ju inte kattens fel att den får springa lös hur som helst. Och så fruktansvärt fegt att hellre både plåga katten och skicka en massa hotbrev, i stället för att personligen gå över till och ha ett normalt samtal med ägaren. :mad:

”Det räckte tydligen inte med varningen som er katt råkade ut för. Nu är vi trötta på att se er lösgående katt ute dag som natt. Se till att hålla den inne eller i lina utomhus. Nästa gång tar vi hand om katten definitivt. Den kommer då att hittas uppspikad på ert förråd”

Detta tolkar jag som att gärningsmannen sett katten lös ute efter den hade misshandlats.

Aha, det missade jag visst. Å andra sidan verkade de väl vid den tidpunkten tro att katten hade blivit påkörd (vilket iofs. inte är så jäkla mycket bättre det :crazy:). Ägaren måste vara mer än lovligt korkad om hon släpper ut katten igen efter att ha fått dessa brev!

Ja, det känns lite som beteendet "stoppa inte in fingrarna genom gallret, tigern bits"... och så bara måste man prova.

Gärningsmannen är alltså tydligen inte en simpel niding. Utan någon som inte gillar lösspringande katter, men accepterar katter som det är ordning på.

Ingen bra människa, men finns ändå värre.

Kattägaren inte den vettigaste, som flera redan varit inne på.

Jag hade aldrig mer vågat släppa ut min katt efter en sådan händelse!!!! :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
188
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 897
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar