Någon som vill snacka lite skit?

Mela99

Trådstartare
Jaa, som rubriken säger.. Har varit medlem här i över tio år tror jag, men de senaste åren har jag knappt varit aktiv alls (mer än varit inne och läst då och då det vill säga ;) ).

Nu känner jag bara för att starta en tråd där ordet är fritt! Dit man kan vända sig om man har tråkigt eller bara känner för att skriva av sig eller har något totalt onödigt att säga haha.

Såå, hur är det med alla? Vad gör ni en dag som denna?

Själv har jag varit vaken sen sedan tre, pigg som en mört sen dess men lite störande ändå att vakna så tidigt :P Vaknat vid tretiden flera nätter i rad nu och varit hur pigg som helst. Känns lite som en skräckfilm där folk vaknar exakt samma tid varje natt haha, men som tur är försigkommer inget övernaturligt än så länge iaf ;)

Har äntligen börjat få hjälp mot min smärta i ryggen som jag gått med i ett halvår. Får hoppas att det hjälper med sjukgymnast, annars blir det en röntgen på ryggen. Har mycket att göra i skolan. Haft två prov förra veckan och det ena provet gick väl helt okej. Det andra vill jag inte ens prata om hur det gick. :banghead:
Har mitt tredje prov nu om ungefär en timme. Får hoppas att det går vägen. Är så trött på vår mattelärare just nu. Hon kan ju inte det som är tänkt att hon ska lära ut. Hur ska jag kunna bli bättre i matte om läraren inte kan det mycket bättre?:confused:

@millan10 låter som min mattelärare i gymnasiet, han gick och satte sig och spelade dator mitt i lektionen :D Håller tummarna för provet :)

Sitter och äter frukost och lyssnar på musik. Ska ut i ovädret och hämta sonen snart, idag vill jag verkligen ha en bil! Blåser halv storm ute och regnar som bara den, kan man gräva en tunnel under marken till dagis? :p
Idag är jag nästan glad att jag bara har katt och inte hund eller häst. Det är ju rätt skönt att kunna vara inne sedan.

Millan10 - Du vet inte vad som är fel med ryggen alltså? Inget kul iaf, håller tummarna för att det ordnar upp sig och lycka till på provet!

Mirre - Sitter också och lyssnar på musik och gjort sen kl 3 haha. ;) Hur gammal är sonen? Här har det blåst jättemycket och regnat under natten men nu har det lugnat ner sig och solen börjar t.o.m att skymta fram! Gräv ingen tunnel, då får du nog också ryggont ;)

Millan10 - Du vet inte vad som är fel med ryggen alltså? Inget kul iaf, håller tummarna för att det ordnar upp sig och lycka till på provet!

Mirre - Sitter också och lyssnar på musik och gjort sen kl 3 haha. ;) Hur gammal är sonen? Här har det blåst jättemycket och regnat under natten men nu har det lugnat ner sig och solen börjar t.o.m att skymta fram! Gräv ingen tunnel, då får du nog också ryggont ;)
Han är 2½, så han kan i alla fall sitta i vagn och vara lite skyddad från vädret.
Risken finns för det, verkar jobbigt och gräva hela vägen. :p
Har blåst som tusan här i natt också, vaknade av det vid 6tiden men kunde lyckligtvis somna om.

Jag ska till dagis snart, sedan förbi föräldrarna en sväng.
Inte mycket mer planerat än så, helst skulle jag vilja göra om här hemma. Ska flytta ner sovrummet till nedervåningen så barnen får lekrum däruppe. Men måste ha någon form av vägg eller så som går att stänga. Funderar på någon form av skjutdörrar eller så.

Jag njuter till fullo av att kunna använda pluggandet som en ursäkt att stanna inne just idag :angel::p
Vädret är minst sagt höstruskigt med regn blåst och kyla, så jag har kurat ihop mig under en filt i soffan med datorn och katten i knät och hunden snarkandes vid fötterna. Mysigt värre!:love:

Om man sen skulle lämna buke och få lite pluggande gjort så småningom också kanske... :angel:

Jag njuter till fullo av att kunna använda pluggandet som en ursäkt att stanna inne just idag :angel::p
Vädret är minst sagt höstruskigt med regn blåst och kyla, så jag har kurat ihop mig under en filt i soffan med datorn och katten i knät och hunden snarkandes vid fötterna. Mysigt värre!:love:

Om man sen skulle lämna buke och få lite pluggande gjort så småningom också kanske... :angel:
Gud vad mysigt det lät :love:
Just nu har jag en diskussion med min mor om färg i sovrum. Ska göra om hos mig och satsar på att måla mörka väggar, hon hävdar dock att man måste ha ljust annars blir man deprimerad. Suck.

Jag sitter också inomhus och pluggar, ute blåser det storm sedan inatt någongång. Vaknade kl 5 av världens smäll när stegen for omkull utanför :crazy: och kunde knappt sova sedan för jag trodde något träd också skulle braka ner i hustaket minst..
Har eldat i vedspisen och lagat mat på den, mysfaktor de luxe. Himlen är dock blå ute och solen skiner så även om det fortfarande blåser massor ser det ut som det blir bättre väder framöver. När jag pluggat tillräckligt för idag ska jag försöka bege mig ut för att rida, hoppas det inte blåser såhär mycket :p

Just nu har jag en diskussion med min mor om färg i sovrum. Ska göra om hos mig och satsar på att måla mörka väggar, hon hävdar dock att man måste ha ljust annars blir man deprimerad. Suck.
Man kan ju få ett rum att verka mörkare/ljusare än vad det egentligen är beroende på belysning och övrig inredning.:)
Jag har t.ex vita väggar i mitt sovrum, men rummet är ganska mörkt ändå beroende på ljusinsläpp och mörkgrå/mörkblå gardiner, överkast, tavelramar etc.

Annars får man vänligt förklara att det är ens eget boende, inte moderns, och man bestämmer själv där, men tack för synpunkten ;)

// Idahoe, som har haft just den typen av diskussioner med en välmenande men påstridig mor ett antal gånger

Fler som råkat ut för det charmerande vädret idag alltså! Höll på att blåsa bort i morse, och trots diverse stickade accessoarer frös jag så att jag trodde jag skulle vändas ut och in! :eek: (<-- så blå var jag nog) Vinden har hållit i sig men jag har som tur är suttit på lektioner större delen av dagen, nu lagom till att jag slutat är solen framme och värmer skönt! Ska strax till stallet för att jobba ett par timmar, och senare ikväll blir det soffmys med en kopp te (eller flera) tillsammans med säsongspremiären av Downton Abbey. :love: (Någon mer som ska följa femte säsongen..? :D)

Svar till er som är intresserade:
Provet gick över förväntan så det kommer nog att bli ett positivt resultat! :)
Att jag har ont i ryggen vet fortfarande inte läkarna vad det beror på. Var sjuk en längre period i början av året och fick genomgå ett lumbalpunktion som tyvärr bara orsakade mera smärta. Perfekt helt enkelt...

Men jag är glad att de fått upp ögonen igen och är villiga att hjälpa till.

Angående vädret så har det mestadels varit mulet och några regnskurar. Men inget extremväder som i andra delar av Sverige. En helt annan fråga: När är det egentligen okej att börja använda vinterjacka utan att se dum ut? Tycker det är så kallt på morgonen. :p

Här har de med blåst storm på förmiddagen, kändes rätt skönt att vara inomhus och jobba då ;) Sen sprack de upp och blev sol på eftermiddagen lagom tills jag skulle hem och äta snabb lunch innan de blev körskolan. För en gångs skull gick de faktiskt bra :laugh: Tur de med tanke på att uppkörning & de närmar sig med stormsteg. Ska traggla teori på datorn och sen fortsätta skälla på mig knä som värker f*n idag .. :rage:

Jag tycker värmlänningar är gnälliga idag, de klagar på att de blåser. Jacg som kommer från bohuslän tycker att allt är som vanligt?

Haha här har du en värmlänning som trotsade blåsten och satte sig på cykeln och cyklade de 3 milen till universitetet. Sen att jag höll på att blåsa av vägen ett par gånger är en annan femma... Fram kom jag och hem också, men det hade gärna fått vara medvind istället för sidvind :D

Jag är jätteglad. :) Var först ledsen över väldigt negativa människor men min häst var underbar idag, jag håller på att laga världens bästa mat (fast slut på sallad :(), lyssnar på bra musik och nyduschad. :D Det har stormat och regnet har vräkt ner hela dagen men ändå är det mysigt. Jag jobbar utomhus men det gick bra ändå :D

Alltså, jag gjorde matlådor igår. Jättefin veganisk grönsakslåda. Men det smakar inte alls gott. :(
Så frågan är om jag ska;

1. Äta upp matlådorna trots att de inte smakar gott.
2. Försöka förbättra matlådorna på något sätt. Har dock ingen aning om hur.
3. Gå och köpa något annat gott att laga matlådor av och bara ignorera de gamla.

Så svårt beslut när man dessutom är jättehungrig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 594
Senast: manda
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 764
Senast: Cocos
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 823
Senast: Sleepan
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar