Någon som vet var man kan köpa stora kompresser

H

he_ja

En av mina hästar har fått en stor sårskada. Står under veterinärbehandling. Men jag ska byta bandagen själv mellan besöken. Mitt problem är att jag inte lyckas hitta stora nog sterila kompresser. Någon som har något tips var man kan köpa större än 10x10 cm? Har kollat med Apoteket, men de har inte!

Jag fick med mig av veterinären när min häst hade gjort artroskopi, och behövde stora kompresser.
Så hör med din veterinär - om inte annat kanske du kan få några om du betalar för dem :)

Jag vet inte hur noga det egentligen är med att kompresser ska vara sterila? Det är dom ju ändå bara tills man har öppnat förpackningen, eller tänker jag helt fel där?
Hur som helst å kan jag tipsa om att använda allt från trosskydd, dambindor, urinläckage-bindor, blöjor till barn. Uppräknat i storleksordning. Sådana här "dam-tillbehör" finns dessutom med ett ytskikt som inte fastnar i såret, jättebra! Min häst hade ett stort fult sår på bogen, och det skyddade jag med hjälp av dambindor fastsatta med vanlig maskeringstejp, och sedan ett bogskydd mot täckesskav utanpå, jättebra! Och dessutom billigt jämfört med vanliga sårvårdsprodukter. Men som sagt det där med steriliteten får man ju ta ställning till. / Miranda

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 794
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 378
Senast: Sezziyanen
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 394
Senast: Anna-Bella
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka