Någon som testat Feromonspray?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare java
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 181
J

java

Mina katter tycker inte om att åka bil, de fradgar bara vi åker ut från gården, och de kräks ofta och bajsar också ibland i bilen. Har testat med åksjukepiller, men de funkar inte. Tror det bror på stress, när jag flyttade upp hit var det stressigt för min enakatt, det var då han började kräkas. Innan dess gillade han att åka bil.
När vi var hos veterinären senast tipsade hon om Feliway-spray, som är baserad på katters feromoner. Den skulle göra dem lugna och harmoniska påstog hon.
Är det någon här som använt den? Funkar det? Hur påverkar det katterna?
Har ni kanske något annat tips hur jag ska få katterna att må bättre i bilen? De älskar att vara på landet, så jag vill inte lämna dem hemma. Det handlar om en bilresa på 8 mil.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Någon som testat Feromonspray?

Testa du Feliway. Det är inte alla katter det funkar på, men det är värt ett försök. Sedan kanske ni kan åkträna. Korta, korta turer i bilen med mutor och positiva mål, så att han inte kopplar samman resan med veterinärbesök. Min hankatt blir stressad på resor eftersom han kopplar samman dem med en olycklig utställning, men han blir som väl är lugn av att åka tillsammans med sin hona.

Sv: Någon som testat Feromonspray?

Vi åktränar! Jag har åkt runt kvarteret med dem flera gånger. Faktum är, att han gillar att vara hos veterinären! Han har bara positiva upplevelser av de besöken. När vi var där sist och gosade han med veterinären (du vet, nos mot nos och buffade med huvudet). :love: Behövde knappt hålla i när han fick sitt vaccin! Då blir man stolt över sin katt.
Dessvärre börjar min honkatt att ta efter hans stressbeteende. Ska testa sprayen, håll tummarna för att det funkar!

Liknande trådar

Övr. Katt Var inte säker på vilket prefix som var lämpligt, men jag hoppas det blev rätt. I alla fall så har jag en katt som för det mesta är...
Svar
14
· Visningar
919
Katthälsa Jag och katten skall inom två månader flytta ca 150 mil (från södra till norra delen av Sverige) :) Hur är det "skonsammaste" sättet att...
Svar
13
· Visningar
1 436
Senast: Piek
·
Övr. Katt Nu är jag lycklig igen, efter 5 veckors gråtande och sörjande efter min älskade Zizzo. Igår kväll kom han äntligen hem, jag har...
Svar
14
· Visningar
2 125
Senast: Majvi
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är... 2 3
Svar
59
· Visningar
41 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka